مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد جزیره کیش می تواند الگوی مناسبی برای اجرای طرح های محیط زیستی و فعالیت های پژوهشی کشور باشد.
کد خبر: ۷۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 16 February 2019

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مظفری در بازدید از مجموعه پارک آهوان کیش از نزدیک در جریان روند فعالیت های انجام شده در این پارک و توسعه فضای سبز مجموعه قرار گرفت. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به پتانسیل های ارزشمند و جذابیت های طبیعی منطقه اظهار داشت: جزیره کیش این امکان را دارد که به پایگاه اجرای طرح ها، تحقیقات و پژوهش های محیط زیستی کشور تبدیل شود و تنها اصل مهم توجه جدی تک تک ما به مقوله ارزشمند محیط زیست است.

وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جزیره کیش از همکاری با کارشناسان، سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست کشور استقبال می کند گفت: این مرکز تحقیقاتی در تعامل با دانشگاه های مطرح کشور علاوه بر  اجرای موفق طرح های پژوهشی می تواند در زمینه ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه نیز فعالیت های ماندگاری انجام دهد.

دکتر مظفری همچنین با اشاره به شمار فراوان ساختمان و بناهای مختلف در جزیره کیش ارائه الگوهای هماهنگ برای نما و معماری ساختمان ها را ضروری دانست و اظهار داشت: توسعه روند ساخت ساختمان های سبز و دوستدار محیط زیست در جزیره کیش امر مهمی است که ترویج آن نیازمند فعالیت فرهنگی است.

وی افزود: در حالیکه مردم هزینه ساخت بناها را خود پرداخت می کنند ما تنها کافی است با ارائه طرح های مناسب و تبیین جایگاه ساختمان های سبز در حفظ محیط زیست شهری آنها را ترغیب کنیم تا روند ساخت ساختمان های سبز در کیش قوت گیرد.

دکتر مظفری تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش تمامی تلاش خود را بکار می گیرد تا سطح کیفی زندگی ساکنان و گردشگران و فرهنگ شهروندی در جزیره زیبای کیش ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه به جای اختصاص یک روز برای پاکسازی محیط شهری کیش، روزی را به صورت نمادین برای اجتناب از ریختن زباله در این جزیره زیبا اختصاص دهیم گفت: اجرای این طرح بسیار موثر خواهد بود چرا که به جای پاکسازی و جمع آوری زباله ها، فرهنگ سازی کرده و برای ترویج فرهنگ  نریختن آشغال هم انرژی می گذاریم.

لازم به ذکر است در مجموعه پارک آهوان کیش درختان زیتون کاشته شده و اسفند امسال نیز تعدادی درخت لیمو، گز و کهور هم کاشته می شود که آب مورد نیاز آنها با دو منبع 5 هزار لیتری تامین شده است. تاکنون 4هزاراصله درخت برای توسعه فضای سبز این پارک وارد کیش شده و حدود 6هزار اصله نهال نیز در گلخانه های سرزمین اصلی آماده است که تا پایان اسفند به تدریج وارد جزیره خواهد شد.

بر اساس این گزارش " اسلامی" یکی از فعالان محیط زیست ساکن جزیره کیش در این بازدید درگفتگو با دکتر مظفری با تاکید بر ضرورت استفاده از گونه های درختان بومی، مانند گل های کاغذی با هدف کاهش میزان آب مصرفی گفت: حفظ و کاشت گونه های بومی درختان کیش برای حفظ محیط زیست منطقه ضروری است.

به گفته وی کهور، تمرهندی، زیتون بندری که کمتر در فضای سبز کیش استفاده می شوند از جمله گونه های سازگار با محیط زیست منطقه هستند که به آب کمتری نیاز داشته در آب و هوای کیش ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

اجرای مجموعه طرحهای محیط زیستی مانند جزیره کیش شهر بدون پلاستیک، پیشگیری از انتقال خاک ارزشمند جزیره کیش در قالب نخاله های ساختمانی به سرزمین اصلی و بازیافت این نخاله ها و توجه جدی به مرجان های ارزشمند آبهای ساحلی کیش با آموزش قایقرانان قایق های تفریحی کف شیشه ای ازجمله مواردی بود که این فعال محیط زیست مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار