کد خبر: ۷۱۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 12 February 2019

مراسم باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جزیره زیبای کیش هم‌زمان با سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

این راهپیمایی از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ بهمن ۹۷ از میدان ساحل جزیره زیبای کیش آغاز شد و تا اسکله تفریحی ادامه داشت.

ساکنان و گردشگران حاضر در این راهپیمایی باشکوه، در طول این مسیر یک صدا شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود را در این دردانه خلیج فارس سر می‌دادند.

در این راهپیمایی مسئولان کشوری چون حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، دادستان استان هرمزگان، مهدی تاج و علی کفاشیان رئیس و نائب رئیس فدراسیون فوتبال، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام منتظری برای حاضران در راهپیمایی سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن جزیره کیش بود و با تبریک این ایام خجسته به مردم، اظهار داشت: مردم توانستند ۴۰ سال در برابر توطئه‌های گوناگون استکبار از درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی گرفته تا کودتای نظامی، حمله و جنگ همه‌جانبه هشت ساله و همه توطئه‌های دشمن برای انقلاب، مقاومت کنند و عامل اصلی و اساسی‌ترین مولفه‌های موثر در پیشرفت انقلاب و رشد و تکامل همین مقاومت است.

وی افزود: از نظر استکبار و عامل سرسپرده او یعنی رژیم پهلوی، مردم عددی به‌حساب نمی‌آمدند، در یادداشت‌های بعضی از وابستگان خاندان پهلوی تعابیری را نسبت به ملت به‌کار می‌بردند که از بیان آنها شرمنده می‌شویم، امروز نیز هم‌چنان این تعابیر با واژه‌هایی همچون ملت ایران وحشی یا تروریست است، در زبان سردمداران استکبار می‌شنوید.

دادستان کل کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی آمد تا موانع پیشرفت و ترقی و تکامل ملت را از سر راه بردارد و به ملت هویت بخشد، اگر بگوییم بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی هویت‌بخشی به ملت بوده گزاف نگفته‌ایم، پیشرفت‌های عجیب و حیرت‌انگیز در طول این ۴۰ سال ناشی از همین هویت‌بخشی به ملت است.

وی تصریح کرد: آنهایی که در دهه اول این انقلاب بودند سینه خود را برای حفظ این هویت و ارزش‌ها سپر بلا قرار دادند، بیش از ۲۵۰‌ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز دلیل بر این ادعا است.

منتظری با عنوان اینکه امروز تا آرمان‌های اصلی انقلاب فاصله داریم اما جهات مثبت و خدمات ارزنده‌ای که انقلاب برای ما داشته است را نباید نادیده گرفت، گفت: دشمن با اتاق‌های فکری که به‌ راه انداخته، سعی بر این دارد که برای مردم نا‌امیدی ایجاد کند، کاستی‌ها را بزرگ جلوه دهد و به‌گونه‌ای چهره انقلاب را ترسیم کند که مردم از انقلاب فاصله بگیرند.

وی، بزرگترین عامل برای استمرار انقلاب را حضور مردم در صحنه دانست و گفت: امروز در سراسر کشور جمعیت‌های میلیونی برای حمایت از اساس انقلاب به صحنه آمده است و به دشمن نشان می‌دهند که کور خوانده‌اید که فکر می‌کنید با تبلیغات گسترده و استفاده از فضای مجازی و اتاق‌های فکری که علیه انقلاب به‌ راه انداخته‌اید، بتوانید ملت را از انقلاب جدا کنید، هرگز این ملت به دشمن اجازه نمی‌دهد بین ملت و انقلاب فاصله بیافتد.

اروپا با اینستکس نشان داد چه موضعی علیه انقلاب دارد

این مقام مسوول ادامه داد: در دو حوزه برجام و اینستکس که اخیراً در اروپا تدوین کرده‌اند، نشان دادند که علیه ملت و انقلاب چه مواضعی دارند.

منتظری اظهار داشت: امروز دشمن‌شناسی یکی از ضروریات زندگی من و شماست، باید دشمن را بشناسیم، راه و روش او را بدانیم و جوانان ما نیز با دقت و مراقبت کامل آنچه را برای ما نقشه می‌کشند، رصد کنند. 

دادستان کل کشور در ادامه خطاب به جوانان گفت: جوانان نه دوران قبل از انقلاب و حوادث بعد از انقلاب را دیدند و نه امام راحل را زیارت کردند، اما بدانند که جوانان سال ۵۷ و دهه اول و دوم انقلاب دین خود را با معرفت به اسلام و قرآن و انقلاب ادا کردند، شهیدان درخت انقلاب را بارور کردند و پیام شهدا به شما این است که ما دین خودمان را ادا کردیم، ما خون خود را برای انقلاب و اسلام دادیم و این امانت را شما درست پاسداری کنید.

وی با عنوان اینکه دشمن امروز در سه جبهه فرهنگی، اقتصادی و نفوذ در حال جنگ با ملت است، اظهار داشت: دشمن با جنگ فرهنگی به‌دنبال محو هویت اسلامی و از بین بردن ارزش‌های معنوی ما است. 

منتظری ادامه داد: دشمن فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران به کار می‌برد و رسماً اعلام جنگ می‌کند، جنگ اقتصادی در زندگی همه آثارش پیدا می‌شود، همانطور که در جنگ نظامی همه مردم زن و مرد و پیر و جوان به میدان مبارزه رفتند باید با برنامه و شناخت به جنگ اقتصادی دشمن برویم. 

وی افزود: سومین جنگی که امروز دشمن علیه ملت به‌کار برده است، جنگ نفوذ است؛ نفوذ را نباید کوچک شمرد، البته این امر بیشتر متوجه مسؤولان است، مخاطب حرف من بیشتر مسؤولانی هستند که ابزار لازم را در اختیار دارند. دشمن تلاش می‌کند از طریق عوامل نفوذی‌اش راه آنچه را که می‌خواهد هموار سازد و این مدیران هستند که در جهت مبارزه این جنگ باید مراقبت کنند.

دادستان کشور در ادامه چند توصیه و نقشه راه را برای تداوم انقلاب ارائه داد و گفت: تداوم راه امام حضرت امام خمینی(ره) که تبیین کننده آن امروز شخص مقام معظم رهبری است، اولین توصیه هست، پیروزی ما در طول این سنوات در انقلاب، جنگ و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، در تبعیت از امام راحل در طول ۱۰ سال حیات پر برکتش بود و امروز تحقق این امر در تبعیت از رهبری معظم انقلاب است. 

وی تصریح کرد: نقش رهبری با نگاه به سایر کشورها و انقلاب‌هایی که در دیگر کشورها مثل مصر، تونس، لیبی و… به‌وجود آمد مشخص می‌شود، چند ماه بیشتر از انقلاب این کشورها نگذشت که استکبار فریاد این ملت‌ها را خاموش کرد، علت اصلی آن عدم وجود رهبری بود که بتواند محور قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام منتظری، پافشاری و استقامت روی اصول و ارزش‌های دینی و معنوی انقلاب را دومین توصیه خود بیان کرد و عنوان کرد: انقلاب ما با محتوای اسلامیت و معنویتش به پیروزی رسید، در ماه آینده شاهد خواهیم بود که وقتی ایام اعتکاف فرا خواهد رسید، چگونه جوانان به مساجد می‌آیند، این معنویت را باید حفظ کنیم. 

وی در رابطه با سومین توصیه خود گفت: حفظ و تقویت ارتباط با خدا و اخلاص و توجه به ذات مقدس احدیت در عمل است، تقوای الهی آن چیزی است که می‌تواند ما را از منجلاب‌های زندگی نجات دهد.

حفظ وحدت و انسجام ملی و استکبار ستیزی توصیه بعدی دادستان کل کشور به مردم بود و گفت: دشمن تلاش می‌کند که در بین ملت ایران با عوامل و دسیسه‌ها ایجاد اختلاف و چند دستگی کند. 

وی افزود: پنجمین توصیه این است که راه پر فراز و نشیب انقلاب، نباید ما را خسته کند و این خواسته دشمن است که مردم در این راه خسته شوند، باید در عمل نشان داد که خستگی ناپذیر هستیم و جذب شیرینی‌ها و اشرافی‌گری‌ها نشویم، آن چیزی که یکی از عوامل انحطاط جوامع است جذب دنیا شدن است، نمی‌گوییم که دنبال زندگی خوب و رفاهی نباشید ولی جذب شیرینی‌های دنیا و اشرافی‌گری نشویم.

منتظری، سازندگی و تلاش جهادگونه در عرصه‌های گوناگون را ششمین توصیه خود عنوان کرد و گفت: امروز کشورمان نیازمند تلاش همه اقشار در همه عرصه‌ها است، شاهدیم که تلاش جهادگونه اساتید علم و دانش و دانشمندان و دانشجویان در عرصه علم چه کرده است، این تلاش‌های جهادگونه از ضروریات زندگی است.

این مقام مسؤول آخرین توصیه خود را حفظ هویت اسلامی و انقلابی و پشت پا زدن به فرهنگ غربی عنوان کرد و تصریح کرد: غرب در تلاش است فرهنگ منحط خودش را بر جوامع و کشور ما استیلا بخشد، تأکید به مسؤولان این است که فضای مجازی لازم است مدیریت شود، کسی قائل به بستن فضای مجازی نیست، بعضی از حرف‌های غلط انداز را نپذیرید، تأکید ما و مقام معظم رهبری این است که فضای مجازی باید مدیریت شود، هرکشوری بر اساس سیاست‌های خودش دارد فضای مجازی را مدیریت می‌کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار