به گفته رئیس هیّئت مدیره گروه از نو، مطالبات معوقه مزدی کارگران مستعفى مجموعه کیش چوب تا پانزدهم اسفند ماه سالجاری تسویه می‌شود.
کد خبر: ۷۰۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 30 January 2019

کریم کاویانی با بیان اینکه قرارداد مشارکت میان گروه از نو و شرکت کیش چوب از اوایل آذر ماه عملیاتی شده  است به خبرنگار ایلنا گفت: پیرو اطلاع رسانى و تعهد صورت گرفته به سازمان منطقه آزاد کیش، پرداخت مطالبات معوقه کارگران کیش چوب از اواخر آذر ماه آغاز و تا پانزدهم اسفند ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل گروه از نو – کیش چوب گفت: براساس جداول و برنامه ارائه شده توسط هیات تسویه، پرداخت‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شود که تاکنون ۶۵ درصد از کارگران و کارکنان مستعفی و عدم علاقمندی به ادامه همکارى تسویه حساب کامل شده و کمپ کارگرى را ترک نموده‌اند.

وی افزود: نحوه تسویه حساب همه کارگران براساس رای صادره توسط اداره کار و اشتغال منطقه آزاد کیش انجام می‌شود. این درحالیست که مبنای محاسبات مطالبات کارگران شاکی و مستعفى قبلا توسط اداره کار بررسی و رای صادر شده و کلیه صورت جلسات تسویه و مبالغ واریزی با رأى و نظارت اداره کار و اشتغال جزیره کیش صورت مى‌گیرد، در عین حال روال پرداخت‌ها برای کارگرانی مستعفی همچنان به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت و معدود کارگرانی که تمایل ندارند از طریق هیات تسویه کارخانه مطالباتشان پرداخت شود و تاکید بر این دارند که مطالباتشان طی مراحل قانونی پرداخت شود، پس از انجام مراحل قانونی و برنامه‌ریزى صورت گرفته تسویه حساب مى‌شوند.

مدیرعامل گروه از نو در بخش دیگری از سخنان خود درباره پرداخت مطالبات کارگران خارجی شرکت کیش چوب گفت: در خصوص کارگران خارجی که علاقمند به ادامه همکاری با مجموعه نبوده‌اند و در ماه‌های گذشته و باتوجه به اتمام قرارداد و مراجعه به سازمان منطقه آزاد پیگیر مطالباتشان بوده‌اند نیز برنامه‌ای تدوین شده و براساس اطلاع‌رسانی صورت گرفته به سازمان از نیمه دوم بهمن ماه عملیات پرداخت و تسویه همکاران سابق خارجی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

کاویانی افزود: به دلیل بالا بودن مبالغ، تسویه حساب کارگران اتباع خارجی که به صورت ارزی حقوق دریافت مى‌کردند، نیازمند برنامه‌ریزی متفاوت با کارگران و کارکنان ایرانی است و این موضوع محدودیت‌هایی برای مجموعه به همراه دارد که در حال مرتفع کردن آنها هستیم.

رییس هیات مدیره هلدینگ از نو در پایان سخنان خود درباره کارگران شاغل مجموعه از نو- کیش چوب نیز گفت: همه کارگران شاغل این مجموعه نیز طی ماه‌های آذر و دی ماه سال جاری همزمان با شروع به کار کارخانه به صورت منظم دستمزد ماهانه خود را دریافت کرده‌اند و معوقات مزدی این کارگران از اسفند ماه همزمان با حقوق ماهیانه هر ماه پرداخت و در مدت زمان مشخصى تسویه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار