نخستین جشنواره موسیقی کیش با تاکید بر گروه نوازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 26 January 2019
رئیس نخستین جشنواره موسیقی کیش و مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش در نسیت خبری با اصحاب رسانه کیش درباره انگیزه های برگزاری این رویداد هنری گفت: کیش دارای ظرفیت های بالایی در عرصه هنر است هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، هم به لحاظ بسترهای حقوقی و قانونی در مناطق آزاد و هم به لحاظ اقبالی که در گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره وجود دارد.
مسعود رهبری افزود: با اتکا به این ظرفیت و بستر میتوان رویدادهای موثری را در این منطقه رقم زد و در حوزه موسیقی هم این هدف دنبال شده است. البته تا سالهای اخیر این فعالیت بیشتر برگزاری کنسرت در حوزه پاپ بود اما آنچه در این دوره رقم خواهد خورد برگزاری جشنواره ای در حوزه موسیقی سنتی است.
رهبری با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی موسیقی، ارتقاء ارزشهای معنوی، کشف استعدادهای موسیقی و ابلاغ پیام صلح و مهرورزی ایرانیان به جهان از محورهای این جشنواره هستند . 
دبیر جشنواره موسیقی کیش هم در این نشست خبری گفت: بخش اصلی و رقابتی جشنواره گروه نوازی موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی است و «توصیف جزیره کیش»، «خلیج فارس»، «پیام صلح و مهربانی» و «ترانه ها و اواهای لالایی ایران زمین» چهار موضوع بخش ویژه جشنواره هستند که در قالب موسیقی ایرانی و ارکسترال ارائه خواهند شد.
حمید هادی درباره جزئیات برگزاری جشنواره گفت: 217 اثر به مرحله داوری این جشنواره رسید که 87 اثر آن مربوط به گروه نوازی و 130 اثر دیگر هم مربوط به بخش های ویژه این جشنواره است. 
وی در خصوص هیئت داوران این جشنواره هم گفت: داریوش پیرنیاکان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، بهداد بابایی، اردشیر کامکار، محمد حق گو، سید حمید رضا حسینی مدیر موسیقی تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما، نوید دهقان و سیامک جهانگیری اعضای هیئت داوران  نخستین دوره جشنواره موسیقی کیش اند. 
دبیر جشنواره موسیقی کیش با اعلام اینکه تاریخ دقیق برگزاری این جشنواره مشخص نیست و قطعا در بهمن و ایام دهه فجر برگزار می شود گفت: شرط ارسال آثار به هر یک از بخش‌های جشنواره اوریجینال بودن کار بود به طوریکه کارها نباید آلبوم شده باشد و همگی تولید سال جاری باشند. 
حمید هادی با اشاره به اینکه از جزیره کیش هم 8 اثر در جشنواره حضور یافته است  افزود: سعی ما بر این بود که جشنواره کیش به حوزه‌ای بپردازد که در سایر جشنواره‌ها کمتر دیده می‌شود. با توجه به اینکه تمرکز جشنواره موسیقی جوان برتک‌نوازی است، این جشنواره بر گروه‌نوازی تمرکز کرده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار