معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش:
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه جزیره کیش باید مرکز اتصال فناوری داخل و خارج شود، گفت: برگزاری چنین رخدادهایی نقطه آغاز خوبی برای رسیدن به این هدف است،
کد خبر: ۷۰۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 19 January 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، محمدرضا سعیدی صبح امروز در مراسم رونمایی از وبسایت و پوستر دومین ماراتن بین‌المللی برنامه‌نویسی سلامت ایران، نو‌آوری را ریشه اصلی تحول اقتصادی و مهم در دنیای امروز عنوان کرد و اظها داشت: ریشه نوآوری نیز ایجاد انگیزه است، باید انگیزه‌های مربوط به کارآفرینی را ایجاد کرد تا زمینه حضور افراد و نخبگان در این رخدادها فراهم شود.

وی، ریسک‌پذیری، نوآورانه بودن و هدف‌گذاری را سه ویژگی یک کارآفرین دانست و افزود: وقتی که از تیم‌های مختلف برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها استفاده می‌کنیم، زمینه افزایش یادگیری برای ما فراهم می‌شود، اگر چالش‌های ما بزرگ هستند باید برای آن ارزش قائل شویم و تیم‌ها را برای حل مسائل بزرگ آماده کنیم.

 معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه کشورمان در سال‌های گذشته در بحث نو‌آوری چندین پله ارتقاء پیدا کرده است، تصریح کرد: نقطه امید آینده کشور نیروی انسانی جوان تحصیل‌کرده و علاقه‌مندی به بحث نوآوری و کارآفرینی است.

سعیدی ادامه داد: در خروجی کارآفرینی در دنیا رتبه 16 را داریم و این نشان می‌دهد که هر جا ساماندهی و سرمایه‌گذاری کردیم نتیجه خوبی گرفتیم.

وی ادامه داد: امروز در شناسایی فرصت‌ها در زمینه نوآوری ضعیف هستیم و این رخدادها زمینه شناسایی فرصت‌ها را برای ما فراهم می‌کند که تقویت شوند، هر کاری که از دست ما برآید برای برگزاری هرچه بهتر این رخداد انجام می‌دهیم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در نوآوری و کارآفرینی باید خودمان باشیم و مبتنی بر مسئله و چالش‌های خودمان حرکت کنیم، این نوآوری‌ها باید مبتنی بر زندگی و شرایط زندگی مردم باشد و در برگزاری این رخداد اگر خود کیشوندان و دانشجویان کیش درگیر شوند بسیار خوب است.

وی، نو‌آوری را بدون کار تیمی بی‌معنی دانست و گفت: خوبی ایونت هاکاهلث این است که رقابت به‌صورت تیمی انجام می‌شود، باید بیشتر به‌سمت بخش خصوصی برویم، وظیفه دولت هم این است که بسترهای لازم را فراهم کند.

سعیدی گفت: کیش باید مرکز اتصال فناوری داخل و خارج چه به‌صورت آورده و چه‌ به‌صورت رفته، شود، برگزاری چنین رخدادهایی نقطه آغاز خوبی برای رسیدن به این هدف است، این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که همه ما با هم کار کنیم، از دوستانی که برای این رویداد زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم و امید است که بتوانیم زمینه همکاری خوبی برای شما داشته باشیم. 

گفتنی است، ماراتن برنامه‌نویسی سلامت ایران به‌عنوان رویکرد جدید دانشگاه‌های بزرگ دنیا برای تسریع در رشد و ورود تکنولوژی‌های روز به حوزه سلامت است که آغاز این رویدادها از سال 2012 و تحت حمایت آژانس سلامت دولت کانادا بوده که طی سال‌های اخیر بیش از 60 هلث‌هکتون در دانشگاه‌های مطرح دنیا برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار