کد خبر: ۷۰۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 08 January 2019

کارگزار قلابی بانک مرکزی که از راه فروش حواله‌های دلار و سکه 4میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، درحالی‌که به‌طور مخفیانه در کیش زندگی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش همشهری، این کلاهبردار از مدتی قبل با شکایت چند شهروند در تهران تحت تعقیب قرار گرفت. مالباختگان مدعی بودند متهم که 32سال دارد خودش را کارگزار بانک مرکزی معرفی کرده و به بهانه فروش دلار و سکه دولتی از آنها کلاهبرداری کرده است. او همچنین مدعی بود می‌تواند برای مشتریانش وام‌هایی تا 60میلیون تومان فراهم کند.

یکی از شاکیان گفت: مدتی قبل با متهم در یک شرکت مالی خصوصی آشنا شدم. او می‌گفت که کارگزار بانک مرکزی است و می‌تواند حواله‌های مختلف خرید سکه و ارز‌های دولتی به من بفروشد. او حتی می‌گفت از طریق روابطی که با یکی از بانک‌های جدیدالتأسیس دارد می‌تواند برایم تا سقف60میلیون تومان وام بگیرد. من هم فریب حرف‌هایش را خوردم و برای خرید حواله سکه و دلار به او پول دادم اما بعد از مدتی او فراری شد و دیگر به تماس‌هایم پاسخ نداد.

برآورد شکایت‌هایی که از این مرد شده بود نشان می‌داد او در مدت کوتاهی از ده‌ها نفر دست‌کم 4میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و گریخته است. در این شرایط کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری او آغاز کردند.

با وجود اینکه متهم هیچ ردی از خود به‌جا نگذاشته بود اما مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد او از تهران به جزیره کیش گریخته و در آنجا با هویتی جعلی خانه‌ای اجاره کرده و به‌طور مخفیانه زندگی می‌کند. در این شرایط گروهی از مأموران راهی کیش شدند و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

متهم که فکرش را هم نمی‌کرد در کیش دستگیر شود در بازجویی‌های مقدماتی ضمن اعتراف به کلاهبرداری 4میلیارد تومانی گفت: از بهمن‌ماه سال96 با جعل حواله‌های بانک مرکزی اقدام به فروش ارز به قیمت 4هزار و 200تومان و حواله سکه به ارزش یک‌میلیون و 200هزار تومان می‌کردم و حواله‌ها را به مشتریانی که به دفتر خصوصی‌ام مراجعه می‌کردند، می‌فروختم. همچنین با جعل اسناد یکی از بانک‌های تازه‌تأسیس به طعمه‌هایم وعده وام‌های 60میلیون تومانی می‌دادم و به این بهانه از آنها پول‌هایی برای سپرده‌گذاری اولیه دریافت می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم به کیش فرار کنم و مدتی در آنجا زندگی کنم.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهم هیچ‌گونه وابستگی حقوقی و اداری به بانک مرکزی ندارد و شهروندانی که با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند با در دست داشتن شکایت خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار