منچسترسیتی در دیداری جذاب و تماشایی با نتیجه 2-1 لیورپول را شکست داد تا امیدهایش برای دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر را زنده نگه دارد.
کد خبر: ۶۹۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 04 January 2019

در این دیدار که دو تیم نمایش هیجان انگیزی ارائه دادند، در نهایت سیتی با گل های سرخیو آگوئرو و لروی سانه به پیروزی رسید و تک گل روبرتو فیرمینو نتوانست مانع از شکست قرمزها شود.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی، بازی بیشتر در میانه زمین در جریان بود. در ادامه بازیکنان سیتی بیشتر توپ را در اختیار داشتند اما پرس بازیکنان لیورپول از جلوی زمین، مانع از شکل گیری بازی آنها می شد.

بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 17، اولین موقعیت جدی بازی ایجاد شد. روی همکاری فیرمینو و صلاح، توپ با پاس عمقی عالی ستاره مصری به سادیو مانه رسید و او هم با یک ضربه خوب، می توانست دروازه را باز کند اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد. توپ برگشتی مقابل دروازه سیتی قرار گرفته بود که جان استونز در تلاش برای دفع آن، توپ را به دست ادرسون کوبید و چیزی نمانده بود که دروازه سیتی به این ترتیب باز شود اما خود استونز با تلاش زیاد، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

 

 

پس از این موقعیت خطرناک، بار دیگر بازیکنان سیتی ابتکار عمل را در دست گرفتند اما در ایجاد موقعیت توفیقی نداشتند. تا اینکه در دقیقه 27، اولین موقعیت نصفه و نیمه این تیم ایجاد شد اما ضربه داوید سیلوا، روی موقعیتی که رحیم استرلینگ برای او ایجاد کرده بود، را مدافعان سیتی برگشت دادند.

در ادامه بازیکنان لیورپول تا اندازه ای پیش کشیدند اما باز هم این سیتی بود که تیم برتر میدان بود تا اینکه سرانجام در دقیقه 40، این تیم به گل رسید. بعد از اینکه فرار سانه و ارسال او به دهانه دروازه لیورپول، توسط مدافعان این تیم دفع شد، روی موج دوم حمله، برناردو سیلوا صاحب توپ شد و روی پاس او، سرخیو آگوئرو از تعلل دژان لوورن استفاده کرد و با یک ضربه دیدنی، دروازه آلیسون را باز کرد.

 

 

در دقایق پایانی نیمه اول، باز هم این بازیکنان سیتی بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با همان یک گل به سود سیتی به پایان رسید.

 

دو تیم نیمه دوم را هجومی آغاز کردند و لیورپولی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، نمایش هجومی تری ارائه می دادند؛ هرچند در دقایق ابتدایی این نیمه نیز موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد.

در دقیقه 58، دانیلو روی یک نفوذ خوب و حرکت عرضی، صاحب موقعیت شد اما ضربه او از کنار دروازه آلیسون به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد، روی ارسال الکساندر آرنولد و اشتباه ادرسون در خروج، توپ با دفع ناقص کمپانی به فیرمینو رسید اما ضربه او را در دهانه دروازه، ادرسون با یک واکنش به موقع برگشت و این موقعیت خوب از دست رفت.

 

 

اما سرانجام در دقیقه 64، لیورپول به گل تساوی رسید. روی یک ارسال بلند از الکساندر آرنولد به پشت مدافعان سیتی، اندرو رابرتسون با یک پاس عرضی، فیرمینو را صاحب موقعیت کرد و او هم با ضربه سر، دروازه ادرسون را گشود تا حساب کار 1-1 شود.

 

سیتی که پیروزی را از دست رفته می دید، پیش کشید و با حضور گوندوگان به داوید سیلوا، تلاش کرد تا جریان بازی را در دست بگیرد. اتفاقی که رخ داد و این تیم بعد از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه، سرانجام در دقیقه 72 به گل دوم رسید.

 

 

فرار عالی رحیم استرلینگ و پاس در موقعیتی مناسب به لروی سانه، با شوت بی نقص این ستاره آلمانی همراه شد و سیتی 2-1 پیش افتاد.

 

بعد از این گل نوبت لیورپولی ها بود که با نفرات زیاد به سوی دروازه سیتی حمله ور شوند و در مقابل، بازیکنان سیتی، به دنبال استفاده از ضدحملات بودند. در دقیقه 82، چیزی نمانده بود که آگوئرو، اختلاف را به دو گل افزایش بدهد اما آلیسون با یک واکنش عالی، مانع از گلزنی ستاره آرژانتینی در موقعیت تک به تک شد.

دو دقیقه بعد محمد صلاح می توانست در موقعیت مناسب، بار دیگر کار را به تساوی بکشد اما باز هم آلیسون دروازه سیتی را نجات داد.

حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 90، سیتی صاحب دو موقعیت پیاپی شد اما ضربات سیلوا و آگوئرو، راهی به چهارچوب دروازه لیورپول پیدا نکرد.

در وقت های تلف شده، لیورپولی ها تلاش زیادی برای زدن گل تساوی انجام دادند اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 2-1 سیتی به پایان رسید. به این ترتیب، لیورپول 54 امتیازی باقی ماند و سیتی با این سه امتیاز، 50 امتیازی شد تا نبرد قهرمانی همچنان جذاب و غیرقابل پیش بینی باقی بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار