کد خبر: ۶۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 15 November 2018

در ایران، جاهای زیبا و بکر زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها هنوز ناشناخته‌اند و چیزی کمتر از جاهای توریستی ترکیه ندارند.


ترکیه، محبوب ایرانیان زیادی‌ست و مقصد بسیاری برای سفر به خارج از کشور است. ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و رفتن به آن هم ویزا نمی‌خواهد. بر طبق آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، در سپتامبر(ماه شهریور) سال گذشته بیش از  ۳۳۶ هزار و ۵۶۲ گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند، اما در شهریور امسال این رقم به ۱۷۰ هزار و ۶۸۷ گردشگر کاهش پیدا کرده. بالا رفتن بی‌سابقه نرخ ارز، بسیاری را از سفر به ترکیه منصرف کرده، ترکیه‌ای که تنها از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه سپتامبر بیش از 31 میلیون و 815 گردشگر خارجی را به خود دیده است. حال با توجه به گران شدن نرخ ارز برای بسیاری از ایرانیان این سوال پیش آمده که به جای ترکیه باید به کجا سفر کنند؟ 
 
در ایران، جاهای زیبا و بکر زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها هنوز ناشناخته‌اند و چیزی کمتر از جاهای توریستی ترکیه ندارند. " ما ایران را خوب نگشته‌ایم" و این یک واقعیت است. از بین شهرهای ایران، مشهد توریستی‌ترین شهر ایران است، به طوری که سالانه بیش از 30 میلیون ایرانی به این شهر سفر می‌کنند. حرم امام هشتم شیعیان، انگیزه اصلی برای سفر به این شهر است، اگرچه وجود پارک‌های آبی و دیگر جاذبه‌های شهر مثل پارک‌های مختلف و مناطقی مثل شاندیز هم جزو انگیزه‌های سفر به حساب می‌آید.
 
به جای ترکیه به کجا سفر کنیم؟
 
اگر به مشهد سفر کردید و خواستید در این شهر ارزان اقامت کنید به صفحه رزرو هتل در مشهد با تخفیف بروید.
 
استان گیلان به خاطر طبیعت سرسبزش و وجود جنگل‌های پردرخت، آب و هوای مطبوع و دریای خزر که بیشتر شهرهایش از وجود آن  بهره برده‌اند، از جاهایی است که به جای ترکیه می‌توان به آن سفر کرد. در شمال ایران مناطق بکر کم نیستند و منظره آنها را در کمتر جایی می‌توان پیدا کرد. جنگل‌های بکر، دریاچه‌ها و مناطق خوش آب و هوایی مثل تالش و صومعه‌سرا، ارتفاعات رودبار و منطقه جهان نما، از جاهای دیدنی شمال هستند. 
 
وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی با قدمت صدها و هزاران سال باعث شده اصفهان به نصف جهان معروف شود. این شهر یکی از توریستی‌ترین جاهای ایران است و تاریخ زنده ایران محسوب می‌شود.
 
در چند سال اخیر، آمار سفر به جزایر جنوبی ایران مثل قشم و کیش نیز بسیار بالا رفته. وجود جاذبه‌‌هایی مثل جنگل حرا، دره تندیس‌ها، دره ستارگان و چاهکوه باعث شده، قشم به جزیره شگفتی‌ها معروف شود و امکات تفریحات آبی در کیش و ساکت و خلوت بودن جزیره و هوای معتدل این مناطق در پاییز و زمستان باعث شده این شهرها به مقصد سفر بسیاری تبدیل شوند.
 
رزرو هتل در قشم با تخفیف قبل از سفر می‌تواند هزینه سفر به این جزیره را تا حد زیادی پایین بیاورد. 
 
به جای ترکیه به کجا سفر کنیم؟
 
از دیگر جاهایی که به جای ترکیه می‌توان به آن فکر کرد، بندر چابهار است. چابهار، به بندر همیشه بهار و تنها بندر اقیانوسی ایران معروف است. وجود کوه‌های مریخی، تالاب صورتی رنگ لیپار و فیتوپلانگتون‌هایی که در شب از خود نور ساطع و ساحل چابهار را درخشان می‌کنند، از انگیزه‌های سفر به این بندر است. 
 
در ایران مناطق دیگری هم وجود دارد که به جای ترکیه می‌توان به آنها سفر کرد. لرستان با وجود آبشارهای بسیار و بسیاری از مناطق کردستان هم جاهای دیدنی‌ای دارند که درست است که شبیه ترکیه نیستند، ولی سفر به آنها می‌تواند تجربه‌های متفاوت و زیادی برایتان داشته باشد. این مطلب توسط اسنپ تریپ که در زمینه رزرو آنلاین هتل های ایران فعالیت می‌کند، نوشته شده. این سایت پایین‌ترین قیمت بازار را تضمین می‌کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار