مدیر کل شیلات خوزستان با بیان این‌که باید بهینه‌سازی مصرف آب در دستور کار آبزی‌پروران قرار بگیرد، گفت: چالش‌های پرورش ماهی خوزستان با رویکرد فناوری‌های نوین پرورش ماهی قابل حل هستند.
کد خبر: ۶۷۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 21 October 2018

نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: در خوزستان با کمبود شدید منابع آبی، تجمع حجم زیادی از پساب‌های زراعی و فاضلاب روبرو هستیم و در این زمینه باید با بکارگیری دانش و تکنولوژی روز از این چالش‌ها در جهت تولید، بهره‌گیری کنیم .

وی با تاکید بر استفاده از سیستم‌های نوین آبزی‌پروری و پرورش متراکم، افزود: در این زمینه در روزهای گذشته کارگاه آموزشی در اهواز برگزار کردیم تا این موضوع را میان آبزی‌پروران استان نهادینه کنیم زیرا رویکرد ستاد توسعه شیلات، شورای کشاورزی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز در همین راستا است .

خون میرزایی عنوان کرد: یکی از نقاط قوت برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی، بحث و تبادل نظر فنی کارشناسان و متخصصان، در حوزه روش‌های نوین آبزی‌پروری است و در خلال همین بحث‌ها، بهتر می‌توان شرایط استان، طول دوره پرورش و تغییرات درجه آب و هوا را بیان کرد و مورد ارزیابی قرار داد.

مدیر کل شیلات خوزستان با بیان این‌که باید بهینه‌سازی مصرف آب در دستور کار آبزی‌پروران قرار بگیرد، تصریح کرد: چالش‌های پرورش ماهی خوزستان با رویکرد فناوری‌های نوین پرورش ماهی قابل حل هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکردهای اداره کل شیلات استان برای توسعه بلند مدت صنعت آبزی‌پروری، تلاش می‌کنیم تا کارگاه‌ها آموزشی که برای ارتقای آبزی‌پروران استان بسیار موثر هستند را برگزار کنیم زیرا اطمینان داریم که این کارگاه‌ها نتایج بسیار خوبی در بر خواهند داشت .

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار