مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش گفت:با تكيه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار جزیره کیش در عرصه هنر می‌توان اتفاقات موثری را رقم زد.
کد خبر: ۶۴۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 21 August 2018
به گزارش «تابناک کیش»؛ مسعود رهبری در نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی کیش با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، بسترهای قانونی موجود در مناطق آزاد و اقبال گردشگران داخلی و خارجی و رفت و آمد چهره هاي سرشناس در جزیره كيش گفت:با تكيه به این ظرفیت‌ها می‌توان اتفاقات موثری را در جزيره كيش رقم زد.
وي گفت: درحوزه موسیقی هم این روند دنبال شده و قرار است در بخش موسیقی ایرانی و سنتی نيز دنبال شود و امروز هم  به شكل رسمي از پوستر این جشنواره رونمایی خواهد شد.

رهبری درخصوص بودجه جشنواره هم با اشاره به اينكه مناطق آزاد هر سال بودجه‌ای را برای این گونه فعالیت‌های هنری و فرهنگی پیش‌بینی می‌کنند، گفت: بدون احتساب اسپانسر و با تکیه بر ردیف بودجه‌ای که در بودجه منطقه آزاد کیش تعریف شده است این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

دبیر جشنواره موسيقي كيش نيز در اين نشست گفت: بخش اول این جشنواره بر مبنای گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی است و به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

حميد هادي گفت: فراخوان از اول شهریور روی سایت به آدرس www.art.kish.ir قرار خواهد گرفت و مهلت ارسال آثار تا پایان آذر خواهد بود و گروه‌های برتر در دو شب در قالب اختتامیه جشنواره در بهمن سال جاری در کیش به اجرا می‌پردازند.

وي در خصوص جوايز جشنواره نيز گفت: در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی نفر اول یک صد میلیون ریال، نفر دوم هشتاد میلیون ریال و نفر سوم پنجاه میلیون ریال به انضمام لوح تقدیر و تندیس سپاس دریافت خواهند کرد.

در بخش آهنگسازی در زمینه سه توصیف اول(توصیف جزیره زیبای کیش و خلیج‌فارس و پیام صلح و مهربانی) به رتبه اول یک صد میلیون ریال، به رتبه دوم هشتاد میلیون ریال و به رتبه سوم پنجاه میلیون ریال به اضافه تندیس اهدا خواهد شد.

در بخش لالایی نیز رتبه اول پنجاه میلیون ریال، رتبه دوم سی میلیون ریال و رتبه سوم بیست میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

هادي افزود: کارهایی می‌تواند به این جشنواره فرستاده شود که آلبوم نشده باشد و تولید امسال باشد.

دبير جشنواره موسيقي كيش در خصوص زمان برگزاري جشنواره گفت: با توجه به اينكه در بهمن بیشترین حضور گردشگر  در کیش وجود دارد و پس از اعلام تاريخ برگزاری جشنواره موسیقی فجر زمان جشنواره موسيقي كيش نيز اعلام خواهد شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار