معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شناورهای صیادی چینی؛ که در آبهای ایران صید می کنند یا در مالکیت ایرانیان هستند و یا تحت اجاره ایرانیان قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۴۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 19 August 2018

به گزارش «تابناک کیش»؛ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی محمد هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره وضعیت شناورهای صیادی در آب های ایران گفت: شناورهای صیادی، که در آبهای ایران صید می کنند یا در مالکیت ایرانیان هستند و یا تحت اجاره ایرانیان قرار گرفتند و هیچ شناور خارجی با پرچم غیر ایران، اجازه صید در آب های کشورمان را ندارد.

وی در مورد شناورهای چینی که در آبهای ایران دیده شده اند، تصریح کرد: این شناورهای چینی تحت اجاره شرکت های ایرانی هستند که برای صید یک گونه ماهی به نام “فانوس ماهیان ” فعالیت می کنند، این نوع ماهی خوراک انسان نیست و برای پودر در صنعت دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

حق شناس با اعلام اینکه صید “فانوس ماهیان” با رعایت  دو شرط از سوی شناورهای چینی تحت اجاره ایران امکانپذیر شده است، اظهار داشت: شرط اول آن است که باید خارج از ۱۲ مایل از آبهای تحت حاکمیت ایران باشد و دومین شرط لحاظ شده این است که باید در عمق حداقل ۲۰۰ متر صید ماهی یاد شده انجام گیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فعالیت شناورهای به اصطلاح چینی، هیچ مزاحمتی برای صیادان ایرانی ندارد و البته در مسیر صید، صیادان ایرانی هم قرار ندارند، ممکن است در این باره تخلفی صورت گرفته باشد که  سازمان شیلات موظف به پاسخگویی است.

وی تاکید کرد: سازمان شیلات مجوز را به شناورها برای صید” فانوس ماهیان” داده است و نظارت و بازرسی مستمر بر عهده سازمان شیلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار