فوری/در آستانه سالروز کودتای 28 مرداد:
وزیر خارجه آمریکا در سخنان کوتاهی از تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه خبر داد و برایان هوک، مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا از سوی پمپئو به عنوان رئیس «گروه اقدام ایران» معرفی شد.
کد خبر: ۶۴۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 17 August 2018

در آستانه کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت ملی و مردمی دکتر محمد مصدق، وزارت امور خارجه آمریکا گروه اقدام علیه ایران برای تغییر رفتار حکومت ایران تشکیل داد.

به گزارش تابناک، وزیر خارجه آمریکا در سخنان کوتاهی از تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه خبر داد و برایان هوک، مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا از سوی پمپئو به عنوان رئیس این گروه معرفی شد.

پامپئو ابتدا به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران پرداخت و مدعی شد که این تحریم‌ها برای توقف حمایت ایران از تروریسم اعمال شده است.

وزیر خارجه آمریکا سپس به اعلام آمادگی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش در خصوص آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران پرداخت و گفت که «مذاکره منوط به تغییر رفتار رژیم ایران است.»

وزیر خارجه آمریکا گفت که راهبرد آمریکا در قبال ایران به یک راهبرد چندملیتی با مشارکت کشورهایی که خطر ایران درک می‌کنند، تغییر می‌یابد، راهبردی که هدف آن افزایش فشار بر ایران تا زمانی است که شاهد تغییر زیادی در رفتار ایران در داخل و خارج باشیم.

پامپئو در بخش دیگری از سخنان خود با ایراد اتهاماتی علیه ایران گفت: «طی چهار دهه مسئول رفتار خشونت‌بار بی‌ثبات کننده ضد ایالات متحده و هم‌پیمانان و شرکای ما ... بوده است.»

ریاست گروه اقدام ایران برایان هوک است. هوک گفت که در تمامی عمرش در خصوص ایران کار کرده است و در گذشته مشاور جان بولتون بوده است.

اعلام تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در آستانه سالروز کودتای 28 مرداد/مشاور جان بولتون به عنوان رئیس این گروه منصوب شد

هوک گفت گروه اقدام ایران یک‌گروه حرفه‌ای هست.

هوک در پاسخ به این سوال که آیا همزمانی تشکیل کارگروه اقدام ایران با سالگرد کودتای 28 مرداد علیه مرحوم دکتر مصدق، پیام خاصی دارد؟ گفت: «این فقط یک اتفاق است.»

پمپئو ، وزیر امورخارجه آمریکا در زمان معرفی هوک گفت این گروه کارش تغییر رفتار ایران است و هوک با کشورهای خارجی به خصوص اتحادیه اروپا مذاکره خواهد کرد و تنها به او گزارش خواهد داد.

هوک در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا مایل به گفت وگو با ایران است گفت: رفع تحریم ها و از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک و تجاری با ایران منوط به تغییر رفتار جدی ایران است. هوک در ادامه گفت با حدود ۲۰ کشور درباره ایران مذاکره کرده ایم و رایزنی هایی برای فشار بیشتر بر این کشور در جریان است.

یکی از خبرنگاران به ممنوع شدن مذاکره با آمریکا بر اساس فرمایشات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت که ترامپ با وجود چنین ممنوعیتی، چگونه می‌خواهد با مقامات ایرانی مذاکره کند؟

هوک پاسخ روشنی نداد و گفت: «حالا دیگر مسئولیت بر روی شانه مقام‌های ایرانی است.»

خبر تکمیل می شود...

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار