اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر آموزش‌ و پرورش با تقدیر از تعامل خوب و سازنده این وزارتخانه، بر حل مشکلات آموزش‌ و پرورش در حوزه‌ های انتخاباتی اهل تسنن تاکید کردند.
کد خبر: ۶۳۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ 31 July 2018

به گزارش «تابناک کیش»؛ از وزارت آموزش ‌و پرورش، در این دیدار صمیمی ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت تعلیم و تربیت در حوزه‌های انتخاباتی خود پرداختند و در ادامه سید محمد بطحایی به سوالات آنها پاسخ داد.
رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام و تایباد، ضمن تحسین ارتباط آموزش ‌و پرورش با نمایندگان مجلس افزود: مهم‌ترین خواسته اهل سنت تقویت زبان مادری در مدارس و تسهیل گزینش نیروهای اهل سنت و به ‌کارگیری فرهنگیان اهل سنت در سمت‌های اداری است.
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت نیز با اشاره به‌ ضرورت عدالت آموزشی به تشریح وضعیت آموزشی مناطق اهل سنت سیستان و بلوچستان پرداخت و توجه بیشتر به نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را خواستار شد.
نادری نماینده مریوان هم استان کردستان را یکی از استان‌های محروم در حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: برخی مدارس مریوان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد و تعامل وزارت آموزش‌ و پرورش با نمایندگان مجلس را قابل ‌تقدیر دانست.
مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی در کیفیت‌بخشی آموزشی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را خواستار شد.
در همین حال ناصر شریفی نماینده کیش ضمن تشکر از تعامل خوب معاونت پارلمانی آموزش‌ و پرورش و فعالیت‌های عمرانی سازمان نوسازی در کیش یادآورشد: هم‌جواری شهرستان کیش با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، افزایش کیفیت تعلیم و تربیت این شهرستان را ایجاب می‌کند و هسته‌های گزینش در جذب نیروهای اهل سنت تلاش بیشتری کنند.
محمود زاده نماینده مهاباد از آذربایجان غربی گفت: استفاده از شایستگان اهل سنت در پست‌های مدیریتی از انتظارات نمایندگان مجلس است و خواستار اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و تقویت زبان مادری در مدارس هستیم.
مرادی نماینده گلستان نیز گفت: پرورش بر آموزش اولویت دارد و باید ابتدا پرورش تحقق یابد و توسعه کشور بدون در اولویت قرار دادن آموزش ‌و پرورش امکان‌پذیر نیست.
در ادامه یارمحمدی نماینده زاهدان تصریح کرد: توسعه متوازن پایه‌های آموزشی در پایه‌های مختلف تحصیلی در نواحی آموزش و پرورش زاهدان و استفاده از فرهنگیان اهل سنت در پست‌های مدیریتی از جمله خواسته‌ها است.
علوی نماینده سنندج گفت: اشتباه در آموزش‌ و پرورش خطایی استراتژیک است که دامن جامعه را خواهد گرفت و پیشرفت در کشور لازمه‌اش توسعه در آموزش‌ و پرورش است.
شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت از استان گلستان یادآور شد: آموزش‌ و پرورش باید ارتباط بین تخصص و کار را ایجاد کند و بین کار و دانش‌آموز ارتباط برقرار شود.
ایران ‌نژاد نماینده چابهار ضمن قدردانی از دغدغه وزیر در رفع مشکلات اهل سنت، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در چابهار را خواستار شد.
کرد نماینده خاش، انعکاس فداکاری معلم حمیدرضا گنگوزهی در کتاب‌های درسی و ساماندهی نیروهای خدماتی در حوزه انتخاباتی خود را خواستار شد.
بیگلری نماینده سقز و بانه از وزیر آموزش ‌و پرورش به علت انتصاب فرهنگیان اهل سنت در حوزه ستادی قدردانی کرد.
دورازهی نماینده سراوان نیز اظهار داشت: به‌ کارگیری نیروهای شایسته اهل سنت در سمت‌ها باید متناسب با جمعیت اهل سنت باشد و باید از تلاش‌های وزیر آموزش‌ و پرورش قدردانی کرد.

*بسیاری از نخبگان کشور از جامعه اهل تسنن هستند
وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار، جامعه اهل سنت را ظرفیت عظیم و ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از نخبگان کشور اهل سنت هستند و در بین فرهنگیان اهل سنت، دلسوزان بسیاری داریم.
سید محمد بطحایی اظهار داشت: تشکیل مکرر این جلسات موجب یادآوری مسائل و مشکلات و سبب افزایش تلاش برای حل و رفع آنها خواهد شد.
وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نهادهای موثر در به کارگیری نیروهای اهل سنت را متقاعد کنیم تا از ظرفیت این نیروها به نحو شایسته استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سطح ملی هیچ‌کس سلیقه خود را جایگزین ضابطه نمی‌کند البته ممکن است در برخی مناطق کوچک چنین اتفاق‌هایی بیافتد.
بطحایی با بیان اینکه شیوه به‌کارگیری نیروها در مناطق مرزی و محروم سخت‌گیرانه نخواهد بود، به موضوع تدریس به زبان قومی و محلی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی در مناطق دو زبانه باید آموزش‌ها به زبان رسمی صورت گیرد اما نباید از اهمیت زبان قومی در فرآیند آموزش غافل شویم، بنابراین تقویت زبان‌های بومی و محلی را در کنار زبان رسمی کشور خواهیم داشت.
وی افزود: بومی‌گزینی در فرآیند جذب نیروهای آموزش ‌و پرورش در دستور کار است و همین برنامه را در مناطق اهل سنت نیز خواهیم داشت تا مشکلات فقدان حضور نیروهای بومی در این مناطق رفع شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار