هزینه بالای تورهای داخلی بی‌رغبتی مردم را در پی داشته است به گونه‌ای که هزینه تور کیش از گرجستان بسیار گران‌تر است بنابراین افراد ترجیح می‌دهند که سفرهای خارج از کشور را انتخاب کنند.
کد خبر: ۶۳۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 31 July 2018

به گزارش «تابناک کیش»؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، قوانین دست و پاگیر را چالش بزرگ پیش روی توسعه صنعت توریسم دانست و گفت: مسئولان حوزه گردشگری در قرن بیستم مانده‌اند.طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه گردشگران خارجی ورودی به ایران نصف گردشگران ایرانی خروجی‌اند، گفت: با وضعیت نامطلوب فعلی در امر جذب گردشگر خارجی، بی‌شک از 10 گردشگر ایرانی که به خارج سفر می‌کنند تنها یک گردشگر خارجی به ایران می‌آید و این آمارها مورد تایید نیست.

این نماینده با انتقاد از اینکه زیرساخت‌های لازم در کشور برای جذب گردشگرفراهم نیست، افزود: بی‌توجهی به این امر باعث شده با وجود تمامی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری سهم ناچیز و اندکی از درآمد گردشگری داشته باشیم و هر چند سالها شعار می‌دهیم که باید به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کنیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم گامی جدی در این راستا برداریم.

هزینه سفرهای داخلی بسیار بالا است

وی با بیان اینکه هزینه سفرهای داخلی بسیار بالا است، ادامه داد: هزینه بالای تورهای داخلی بی‌رغبتی مردم را در پی داشته است به گونه‌ای که هزینه تور کیش از گرجستان بسیار گران‌تر است بنابراین افراد ترجیح می‌دهند که سفرهای خارج از کشور را انتخاب کنند.

قوانین دست و پاگیر و پیچیده چالش بزرگ سد راه توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قوانین و مقررات اغلب کشورها برای گردشگران دست و پاگیر نیست، گفت: قوانین دست و پاگیر و پیچیده ما چالش بزرگ سد راه توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر است و در این رابطه سلیقه‌ای عمل می‌شود به گونه‌ای که حتی مقررات از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند؛ به صورت جدی می‌طلبد این قوانین دست و پاگیر اصلاح شوند.

جاذبه‌های توریستی و گردشگری ایران برای طبقه متوسط اروپایی‌ها و آسیایی‌ها بسیار بیشتر از سایر کشورها

سیاوشی شاه عنایتی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های توریستی و گردشگری ایران برای طبقه متوسط اروپایی‌ و آسیایی‌ بسیار بیشتر از سایر کشورها است، تصریح کرد: گردشگران طبقه متوسط خارجی تمایل زیادی دارند که به مناطق بکر و روستاها سفر کنند و با شیوه‌های سنتی زندگی مناطق مختلف آشنا شوند اما متاسفانه زیرساخت‌ها و امکانات لازم در روستاها و مناطق بکر کشورمان برای گردشگران خارجی فراهم نیست و حتی اجازه داده نمی‌شود بخش خصوصی به این موضوع ورود کند؛ در واقع قوانین دست و پاگیر باعث شده بخش خصوصی هیچ رغبت و تمایلی برای مشارکت در توسعه صنعت توریسم نداشته باشد.  

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم با یادآوری اینکه روستاییان برای جذب گردشگر خارجی هیچ‌گونه آموزشی ندیده‌اند، تصریح کرد: به ندرت اتفاق می‌افتد که روستاییان رغبتی برای جذب گردشگر داشته باشند و هیچ گونه تلاشی در این راستا ندارند این در حالی است که با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در روستاها برای جذب گردشگر می توان مهاجرت‌ها را معکوس و به ماندگاری روستاییان در روستاها کمک کرد.

مسئولان حوزه گردشگری در قرن بیستم مانده‌اند

وی با انتقاد از اینکه مسئولان حوزه گردشگری در قرن بیستم مانده‌اند، گفت: باید به آنها یادآوری شود که در قرن بیست و یکم به سر می‌بریم و باید مطابق زمان حرکت کرد.

تاثیر تشکیل وزارت گردشگری در توسعه گردشگری بستگی به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر تشکیل وزارت گردشگری در توسعه گردشگری بستگی به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان دارد، افزود: البته با تشکیل وزارت گردشگری می‌توان به ایجاد تحولی در صنعت گردشگری امیدوار بود زیرا وزیر می‌تواند از تمامی امکانات خود برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری بهره ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار