کد خبر: ۶۲۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 01 July 2018

پنجمین نشست سراسری مدیران رسانه ملی که با حضور شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد با حواشی فراوانی همراه بود.

به گزارش روزنامه خراسان، در این مراسم فیلمی از مصاحبه شمخانی در دوران دفاع مقدس در تلویزیون پخش شد که او در کسوت فرمانده سپاه پاسداران خوزستان تأکید می کند: انقلاب ایران بدون درگیری با امپریالیسم و آمریکا هرگز قوام نمی گیرد.

شمخانی: آن دوران قپه و تشریفات نداشتیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی که با مشاهده این تصاویر، حال و هوای دهه 60 را در ذهنش مرور می کرد، در جمع مدیران رسانه ملی گفت: این قپه ها و وزیر و وکیل بودن و تشریفات و اسکورت و محافظ و پاویون فرودگاه و این ها را ما در آن دوران نداشتیم که [در نتیجه] می توانستیم این طوری با مردم صحبت کنیم. ما از جنس مردم بودیم و باید برگردیم به جنس قبلی مان که البته کار بسیار سختی است.

جناب خان: روا نیست مردم خوزستان کار نداشته باشند!

این اظهارات شمخانی با تشویق حضار روبه رو شد. در بخش دیگری از مراسم حضور جناب خان در صفحه مانیتور روی سن، حضار را غافلگیر کرد.

جناب خان با اشاره به حضور شمخانی در این مراسم گفت: «من بچه خوزستان که می بینم دیوانه می شم!» این عروسک محبوب برنامه خندوانه علاوه بر اجرای آهنگ های بومی و محلی خوزستان، انتقاداتی صریح هم از مشکلات این خطه مطرح کرد.

او خطاب به شمخانی گفت: «خودت بچه خوزستان هستی، وا... روا نیست بعد این همه سال که در آبادان و خرمشهر و اهواز مردم این طور جنگیدند هوا نداشته باشند! کار نداشته باشند! در خانه هایتان هم فکر نکنم شیر آب را که باز کنید گل بیرون بیاد! الهی شکر! از قیمت دلار و سکه و خونه و ماشین و نان چه خبر؟!»

یکی نیست توضیح بدهد که سر در بیاوریم ببینیم در مملکت چه خبر است؟

جناب خان در ادامه از شمخانی و علی عسگری سؤال کرد: «یکی نیست بیاید برای ما کارگران و معلمان و لبو فروش ها توضیح بدهد که سر در بیاوریم ببینیم در مملکت چه خبر است؟ آقای علی عسگری قرار نیست بیاید در تلویزیون یک بار صاف و پوست کنده برای ما حرف بزند؟»

شمخانی در سخنان خود به انتقادات جناب خان هم اشاره کرد و گفت: باید به سؤالات جناب خان پاسخ داد، او واقعیت های تلخی را می گوید. شمخانی در ادامه با اشاره به این دو برنامه در این مراسم گفت: «ترکیب این دو تصویر این را به من دیکته می‌کند که باید برگردیم به شمخانی قبل.»شمخانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور است، پیش از این هم از تعدد محافظان و اسکورت برای شخصیت ها گلایه کرده بود. او در سخنان خود گفته بود: هم اکنون در کشور هیچ تهدید امنیتی متوجه هیچ مسئولی نیست. در ابتدای امسال نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان و مدیران نظام با یادآوری روحیه انقلابی و خدمت گزارانه حاکم بر مدیران کشور در دهه ۶۰، خطاب به مسئولان تأکید کرده بودند: آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به ‌یاد دارید؟‌ اشکال کار این است که گاهی آن ارزش‌ها فراموش می‌شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار