سوژه مشترک دو برنامه تلویزیونی باعث شد تا بار دیگر موضوع سوژه دزدی برنامه‌های تلویزیونی پررنگ شود.
کد خبر: ۶۰۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 13 May 2018

به گزارش تابناک : رضا رشیدپور مجری برنامه حالا خورشید، در پایان گزارش تلویزیونی درباره راه‌اندازی کافه«دانتیسم» که از سوی کودکان مبتلا به «سندروم دان» و «اوتیسم» راه‌اندازی شده است، به موضوع سوژه دزدی یک برنامه ماه رمضانی اشاره کرد.

به گفته رشیدپور ابتدا قرار بوده این بچه‌ها در برنامه «حالا خورشید» شرکت کنند اما از سوی بهزیستی با این بچه‌ها تماس گرفته شده و به آنها گفته می‌شود که در حالا خورشید شرکت نکنید و به‌جای آن در برنامه‌ای دیگر شرکت کنند.

رشیدپور نامی از برنامه خاصی نبرده اما این نشانی را داده است که  برنامه قرار است در «ماه رمضان» پخش شود. این مسأله باعث شد تا نگاه‌ها به سمت برنامه «ماه عسل» معطوف شود. البته به غیر از ماه عسل برنامه‌های دیگری نیز در این ماه از تلویزیون پخش می‌شود که عمدتاً برای داشتن بیننده تلاش می‌کنند میهمانان خاصی را دعوت کنند. این برنامه‌ها برای حضور میهمانان خاص حتی هزینه‌های سنگینی را متقبل می‌شوند. اما اینکه یک میهمان برای نخستین بار در چه برنامه‌ای دیده شود موضوعی است که تولید‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی بشدت بر سر آن با هم رقابت دارند و حتی برای اینکه رقیب خود را از میدان بیرون کنند، دست به هر اقدامی می‌زنند. سال گذشته بحث حضور «ناصر ملک مطیعی» در تلویزیون مطرح شد. ملک مطیعی، ستاره سال‌های دور سینما، که چندین سال است به خاطر ممنوع الفعالیت شدن در سینما و البته ممنوع التصویر بودن در تلویزیون حضوری در رسانه ملی نداشته است، به برنامه تلویزیونی در شبکه «شما» دعوت شد. این دعوت همزمان شد با دعوت دیگری از وی به تلویزیون در شبکه «نسیم» و اینجا بود که دعوایی میان دو برنامه تلویزیونی در گرفت. ابتدا دعوا بر سر این بود که کدام برنامه زودتر تصاویر ملک مطیعی را پخش خواهد کرد و همین موضوع باعث شد تا دعوا ابعاد بزرگ‌تری پیدا کند و در شرایطی که شبکه «شما» برنامه‌اش را زودتر روی آنتن فرستاده بود، بر اثر آنچه لابی شبکه «نسیم» خوانده شد، به ناگهان برنامه «ملک مطیعی» نیمه کاره حذف شد و بعد از آن بود که مدیران صداوسیما به خاطر دعوت بازیگر فیلمفارسی! هر دو شبکه را توبیخ کردند!

اکنون دعوا بر سر اینکه سوژه کودکان سندروم دان و اوتیسم که کافه راه‌اندازی کرده‌اند نخستین بار در کدام شبکه دیده شوند مطرح شده و عوامل برنامه ماه رمضانی به قول معروف «زیر آب» برنامه حالا خورشید را زده‌اند که میهمانان برنامه «ماه عسل»  نو و دیده نشده باقی بمانند!

پیش از این قرار بود راهکاری برای جلوگیری از حضور چهره‌های تکراری در صداوسیما اندیشیده شود اما این ایده راه به جایی نبرد و حالا تلویزیون با مشکل جدیدتری روبه‌رو است و آن رقابت نه چندان اخلاقی برای داشتن میهمانان اورجینال و رونمایی از چهره‌های خاص در تلویزیون شده است.

منبع:روزنامه ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار