رئیس هیأت معارضان سوری در مذاکرات آستانه ضمن تأکید بر وجود ۴ مرحله برای حل بحران سوریه گفت پیش بینی می کند که بحران سوریه طی سه سال آتی حل شود.
کد خبر: ۶۰۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 13 May 2018

به گزارش تابناک : «احمد طعمه» رئیس هیأت معارضان سوری در مذاکرات آستانه اعلام کرد که اولین پرونده که در مذاکرات پیش رو بین المللی در خصوص سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، مسأله تکمیل استقرار نیروهای ترکیه در استان ادلب است.

وی تأکید کرد که دو پرونده ایجاد منطقه کاهش تنش در ریف حمص شمالی و پرونده زندانی ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت زیرا در نشست پیشین آستانه کمیته ای برای بررسی وضعیت زندانی ها تشکیل شده بود.

طعمه گفت که جامعه جهانی به دنبال راهکاری برای حل بحران سوریه است و روسیه تمام تلاش خود را برای قانع کردن بخش زیادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا برای رسیدن به تفاهم هایی و انتقال به سوی حل سیاسی بحران سوریه، انجام می دهد.

این معارض خارج نشین سوری تأکید کرده است که به صورت کلی نمی تواند میان آستانه و روند مذاکرات ژنو یکی را انتخاب کند اما در مذاکرات آستانه معارضان و دولت در مسیر ایجاد یک راهکار سیاسی هستند و در کل حل سیاسی بحران سوریه در چهار بند خلاصه شده است.

طعمه گفت اولین بند این نقشه راه آتش بس، حمایت از ثبات در کشور، اصلاحات قانون اساسی و بند آخر هم برگزاری انتخابات آزاد تحت نظارت نهادهای بین المللی و بر اساس قانون اساسی اصلاح شده است. وی تأکید کرد که انتظار دارد تمام این چهار بخش طی سه سال آتی اجرایی شود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار