عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه براساس متن برجام خروج یک عضو موجب نقض قطعی برجام است، گفت: امروز دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است.
کد خبر: ۶۰۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 09 May 2018

به گزارش تابناک : علیرضا سلیمی عضو فراکسیون ولایی امروز (چهارشنبه) در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور اظهار داشت: فهرست بلند بدعهدی‌های آمریکا بر کسی پوشیده نیست ما بدعهدی آنان را در قرارداد الجزایر و توافقات صورت گرفته در افغانستان و لبنان و ... فراموش نکرده‌ایم.

وی افزود: اتفاقات اخیر و خروج آمریکا از برجام برگی دیگر بر این فهرست بلند افزود. به نظر میرسد شپش‌های آقای بن سلمان در دیدار از کاخ سفید کار خود را کرده و در تحریک آقای ترامپ برای رفتار‌های ناشیانه تاثیر خود را داشته است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که تصور میکنند نظام بین الملل تابع قواعد خاصی است از گذشته عبرت گیرند. ما باید با وحدت در مقابل دشمن بدعهد بایستیم. دیگر زمان خوش خیالی گذشته است.‌ای کاش در قصه برجام ملت را به موافق و مخالف تقسیم نمی‌کردیم و با الفاظی تند منتقدان را نمی‌نواختیم و همه موارد را به تصمیم کدخدا گره نمی‌زدیم.

سلیمی با بیان اینکه نباید تاریخ را فراموش کرد، اظهار کرد: برخی می‌گفتند مذاکره با کدخدا آسان‌تر است و اروپا تابع بی، چون و چرا کدخداست. برخی دیگر می‌گفتند ما زبان دنیا را بلدیم و دیگران را به بی سوادی متهم کرده و منتقدان را به جهنم حواله می‌دادند. امروز نباید دچار آلزایمر سیاسی شد و مردم را منتظر شکوفه دادن درخت برجام توسط اروپا معطل گذاشت.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس تاکید کرد: بر اساس متن برجام خروج یک عضو موجب نقض قطعی برجام است. امروز دیگر چیزی از برجام نمانده که خود را معطل رفتار اروپا کنیم. آیا مجددا می‌خواهیم مدت مدیدی ملت را با الفاظی، چون نقض مطلق و نقض فاحش معطل اروپاییان کنیم.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار