در حالی که به دلیل رشد نسبی اقتصاد آمریکا، ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم سال ۲۰۱۸ ثابت مانده است، قیمت طلا امروز کاهش داشت.
کد خبر: ۶۰۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 08 May 2018

به گزارش تابناک : قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 1313 دلار و 36 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا هم امروز با 0.06 درصد کاهش به 1313 دلار و 36 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا به دلیل افزایش سوددهی اوراق خزانه داری امریکا و آمارهای مثبت اقتصادی در نزدیکی بالاترین رقم بیش از 4 ماه گذشته در نوسان بود.

یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «تقویت ارزش دلار در بازار آسیا در حال لطمه زدن به قیمت طلاست.»

تقویت ارزش دلار موجب می شود طلا و دیگر کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

این تاجر طلا افزود: «در حال حاضر هیچ عاملی که موجب تقویت قیمت طلا شود وجود ندارد. من فکر می کنم توافق هسته ای ایران احتمالا موجب خواهد شد روند حرکت قیمت طلا تغییر کند. (در صورت خروج آمریکا از برجام) قیمت نفت ممکن است افزایش یابد و قیمت طلا هم به همراه نفت بالا برود.»

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار اعلام تصمیم دونالد ترامپ در مورد برجام و بازگشت تحریم های ایران هستند، قیمت نفت از بالاترین رقم ثبت شده در طی 3 سال و نیم گذشته عقب نشست.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا که تاکنون 2 مرتبه نتوانسته از سطح مقاومت فنی 1317 دلار عبور کند، احتمالا به رقم 1301 دلار و 51 سنت خواهد رسید.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار