رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای جدید تاکید کرد که تعجب نخواهد کرد اگر رئیس‌جمهوری آمریکا دوره کامل ریاست جمهوری‌اش را تا آخر طی کند.
کد خبر: ۵۹۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 23 April 2018

به گزارش تابناک : امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان مصاحبه با برنامه روز یکشنبه شبکه "فاکس نیوز" در پاسخ به این سوال که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوره ریاست جمهوری‌ چهار ساله خود را تا آخر طی خواهد کرد یا خیر، گفت: هرگز از این مساله تعجب نخواهم کرد. من با ترامپ همکاری می‌کنم چراکه هر دوی ما به شدت در خدمت کشورهایمان هستیم.

وی درخصوص تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در رابطه با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و روابط بالقوه میان اعضای کمپین ترامپ با کرملین، گفت: فکر نمی‌کنم تحقیقات مولر به اعتبار و وجهه ترامپ در عرصه جهانی خدشه‌ای وارد کند.

ماکرون افزود: در اینجا من فردی نیستم که بخواهم قضاوت کنم و به مردم آمریکا توضیح دهم که رئیس‌جمهوری شما باید چطور باشد.

وی در ادامه گفت: من اینجا هستم تا با رئیس‌جمهوری آمریکا همکاری کنم و مردم آمریکا نیز دونالد ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کرده‌اند.

امانوئل ماکرون که از امروز نشست‌هایی را با ترامپ آغاز می‌کند در این مصاحبه‌ گفت: "غرب باید در مقابل حملات ولادیمیر پوتین به دموکراسی کشورهای غربی از جمله با اشاعه اخبار دروغ بایستد."

ماکرون پیش از اعزام شدن به واشنگتن گفت:" او (پوتین) قدرتمند و باهوش است اما نباید ساده باشیم. او دل مشغولی مداخله در دموکراسی‌های ما را دارد. به همین دلیل من معتقدم که هرگز نباید به ولادیمیر پوتین ضعف نشان دهیم. وقتی که شما ضعیف باشید او از آن استفاده می‌کند."

به گزارش ایسنا وی افزود: پوتین سعی می‌کند رئیس‌جمهوری قوی برای کشور بزرگ خودش باشد و مردم به سیاست‌هایش افتخار کنند اما نباید در برخورد با او ضعیف ظاهر شویم.

ماکرون تاکید کرد، به اعتقاد او، پوتین بسیار در تعامل با اقلیت‌ها و رقبایش سرسخت است و ایده‌ای خاص برای دموکراسی دارد که متناسب با موضع او نیست.

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد: به رغم اختلافات گسترده در مواضع‌مان در برخی مسائل مذاکرات ویژه‌ و ممتازی با پوتین در جریان سفر او به فرانسه در اوایل ژانویه داشتم.

 

 

 

منبع : الف 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار