رئیس جمهور فرانسه گفت: به عقیده من پوتین مرد مقتدر و بزرگی است. او یک رئیس جمهور مقتدر است.
کد خبر: ۵۹۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 23 April 2018

به گزارش تابناک : امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را رهبری بزرگ توصیف کرد. مکرون در این مصاحبه گفت: پوتین رهبری بزرگ و مقتدر است اما ما عقاید متفاوتی درباره دموکراسی داریم.
رئیس جمهور فرانسه در این باره افزود: به عقیده من او (پوتین) مرد مقتدر و بزرگی است. او یک رئیس جمهور مقتدر است.

مکرون در ادامه خاطرنشان کرد: او می‌خواهد روسیه تبدیل به کشور قدرتمندی شود. سیاست‌های پوتین باعث مباهات مردم روسیه است.

رئیس جمهور فرانسه از پرداختن به بحث تحقیقات ویژه درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا درسال 2016 که هم اکنون به هدایت رابرت مولر، بازرس ویژه این پرونده در آمریکا در جریان است، خودداری کرد. او تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که انتخابات در آمریکا تاثیر چشمگیری بر تعاملات فرانسه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ندارد.

مکرون در ادامه تاکید کرد این انتخابات بر عقیده من تاثیری نداشته است. رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: آنها (مردم آمریکا) به ترامپ رای داده‌اند و او را انتخاب کرده‌اند. شما کشور مستقلی هستید و قوانین خود را دارید. من خود را در جایگاه قضاوت در این باره نمی‌بینم یا اینکه به تفسیر این موضوع برای مردم آمریکا بپردازم که چه کسی باید رئیس جمهور شما می‌شد.

رئیس جمهور فرانسه در صحبت‌های خود از رئیس جمهور آمریکا خواست تا تعرفه‌های اخیر اعلام شده درباره آلومینیوم و فولاد را لغو نماید یا اینکه اتحادیه اروپا را از این قاعده مستثنی کند.

مکرون ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدوارم ترامپ از اجرای این تعرفه‌ها خودداری کند و یا برای اتحادیه اروپا در این باره استثناء قائل شود. او تاکید کرد که نمی‌توان جنگ تجاری علیه متحدان خود به راه انداخت.

رئیس جمهور فرانسه قرار است امروز برای یک سفر سه روزه راهی آمریکا شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار