وی سوال مذکور بیش از 90 امضا دارد و هیچ یک از نمایندگان تا کنون امضای خود را پس نگرفتند، افزود: در حال حاضر دولتی ها به این نتیجه رسیدند که این دفعه دیگر نمایندگان امضاهای خود را پس نمی گیرند و اگر ترفند جدیدی طراحی نکنند، رئیس جمهور چاره ای ندارد که در صحن مجلس حاضر شود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ترس از اجرای تبصره ذیل ماده 213 آئین نامه داخلی مجلس را یکی از دلایلی دانست که دولتی ها حاضر نیستند تا رئیس جمهور در صحن مجلس حاضر شود،  گفت: بر اساس این تبصره پس از حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخ به سوالات نمایندگان، درباره پاسخ وی به هر یک از سوالات از نظر قانع‌کننده بودن یا نبودن به صورت جداگانه رای‌گیری می‌شود.چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سوال، نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سوال به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

حاجی دلیگانی گفت: به نظر می رسد، هیئت رئیسه مجلس و آقایان دولت در تصمیم مشترک سناریوی جدید طراحی کردند تا سوال از رئیس جمهور منتفی شود. وی افزود: برای منتفی کردن سه سوال قبلی از رئیس جمهور، برخی نمایندگان، هیئت رئیسه مجلس، وزرا و دولتی ها جلو می افتادند تا نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند اما در حال حاضر رئیس جمهور خود به صحنه آمده و می خواهد در یک نشست غیر رسمی با ارائه توضیحات پیرامون برخی موضوعات از جمله محورهای سوالات نمایندگان از رئیس جمهور، این سوال را منتفی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: : قبلا وقتی نمایندگان در خصوص موسسات مالی- اعتباری و دیگر موضوعات از رئیس جمهور سوال طرح کردند، رئیس جمهور بجای حضور در یک جلسه مستقل در صحن مجلس و پاسخ به سوال، برای موضوعات دیگر مثل دفاع از وزرا در صحن حاضر می شد، اشاره ای هم به محور سوال نمایندگان می کرد و موضوع را تمام شده تلقی می کردند. این بار هم برخی می خواهند در نشست غیر رسمی رئیس جمهور اشاره ای به محور سوالات نمایندگان بکند و بعد موضوع تمام شده تلقی شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در همین راستا هیئت رئیسه مجلس در جلسه سه شنبه خود تصمیم گرفت تا یکشنبه آینده نشست مشترک قوای سه‌گانه برگزار کند، افزود: ظاهرا این نشست مشترک با حضور روسای قوا و معاونین آنها و همچنین نمایندگان مجلس برگزار می شود و آقایان می خواهند تا با برگزاری این نشست و صحبت رئیس جمهور و توضیحات وی در خصوص سوالات نمایندگان، مانع طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس و اقدامات بعدی شوند. 

وی با اشاره به اینکه طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس، این نشست 2 ساعته در جلسه غیر رسمی و بصوت گفتگو و تعامل میان مسئولین برگزار می شود، افزود: در واقع آقایان می خواهند حق و فرصت نمایندگان در سوال از رئیس جمهور طبق آئین نامه مجلس را در حد یک نشست مشترک غیر رسمی کاهش دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این تصمیم هیئت رئیسه مجلس پیشگیری از طرح سوال از رئیس جمهور و یک فرار به جلو است، افزود: ظاهرا برگزاری این نشست مشترک، بدون حضور رسانه هاست در حالی که مردم نامحرم نیستند و باید بدانند که مسئولین در خصوص مسائل و چالش های کشور چه نظری دارند و باید از آن مطلع شوند.

حاجی دلیگانی افزود: سوال از رئیس جمهور یک حق قانونی نمایندگان است و باید مراحل قانونی آن در مجلس طی شود و رئیس جمهور باید با حضور در صحن مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و با این ترفندها سوال منتفی نمی شود.

تا کنون چهار بار سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شد اما با رایزنی سنگین دولتی ها و مخالفت هیئت رئیسه مجلس، سه سوال منتفی شد. چهارمین سوال از رئیس جمهور در اولین روز کاری مجلس در سال جدید در روز یکشنبه 19 فروردین در مجلس کلید خورد که 94 امضاء دارد.