وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در «همایش جهانی اقلیت‌های مسلمان» در استانبول گفت: سیاستمداران پوپولیست در اروپا، عامل رشد جریان‌های ضد اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۹۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 19 April 2018

به گزارش تابناک : مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه این کشور، شامگاه چهارشنبه(۲۹ فروردین) طی سخنانی در همایش جهانی اقلیت‌های مسلمان در استانبول با اشاره به افزایش اسلام‌هراسی در کشورهای مختلف، مسلمانان را به مقابله با این معضل فراخواند.

وی با بیان این که در غرب به ویژه در اروپا اسلام‌ستیزی روز به روز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: دشمنی با مهاجران و مسلمانان کاملا در اروپا احساس می‌شود و زندگی آنان را تحت تأثیر قرار داده است.

چاووش اوغلو، ادامه داد: در غرب به مساجد حمله می‌کنند و مسلمانان را مورد تبعیض‌های دینی قرار می‌دهند. آنان، مسلمانان را به عنوان مجرمان بالقوه می‌پندارند. حتی مشکلاتی را که مسلمانان با آن رو به رو هستند، یک مسئله حقوق بشری نمی‌دانند.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان این که در غرب حمله به مسلمانان یک امر عادی تلقی می‌شود، گفت: برای غربی‌ها معضل دشمنی با مسلمانان اهمیت خاصی ندارد. متأسفانه در مقابله با این موضوع ما نیز ضعیف عمل کرده‌ایم. سیاستمداران پوپولیست در اروپا، باعث می‌شوند که جریان‌های ضد اسلامی افزایش یابد.

چاووش اوغلو با اشاره به این موضوع که تروریست‌ها ارتباطی با دین اسلام ندارند، افزود: اسلام دین صلح است و تروریست‌ها به هیچ وجه نماینده مسلمانان نیستند. بسیاری از مسلمانان سال‌های طولانی است که در اروپا زندگی می‌کنند و نقش به سزایی در فرهنگ و اقتصاد غرب داشته‌اند.

وزیر امور خارجه در پایان با انتقاد از رویکرد برخی کشور کشورهای اسلامی نسبت به مسئله قدس، گفت: برای دفاع از قدس باید همبستگی داشته باشیم. هنگامی ما برای رأی گیری درباره قدس به سازمان ملل رفتیم، برخی از سفرای کشورهای اسلامی به بهانه رفتن به تعطیلات، نیویورک را ترک کرده بودند. این در حالی است در آن زمان برای یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، یعنی قدس یک رأی‌گیری تاریخی انجام می‌شد. طبیعتا آن سفرا به تعطیلات نرفته و تحت فشار آمریکا نیویورک را ترک کرده بودند.

 

 

منبع : ایکنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار