نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: شهرهای مرزی باید با همت جوانان مرزدار به خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و ویترین نظام اسلامی تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۹۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 19 April 2018

به گزارش تابناک : سعید جلیلی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم بانه در مسجد جامع اظهار کرد: جوانان بانه ای و مریوانی باید به بهترین صادر کنندگان منطقه تبدیل شوند و دروازه های مرزی با همت این جوانان به نقاط مهم مبادلات مرزی کشور تبدیل شوند.
وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید جوانان ابتکار عمل داشته باشند و از فرصت های ارزشمند گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری منطقه به خوبی بهره برداری و استفاده کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شد و سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، تاکید کرد: اهداف شعار سال با کارآفرینی و ابتکار جوانان و صادرات محصولات تولید داخلی محقق می شود لذا شهرهای مرزی بهترین فرصت را برای تحقق اهداف شعار سال دارند.
جلیلی همبستگی و اتحاد مردم را رمز اقتدار و امنیت ایران اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان ما سال ها با تمام امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشتند علیه کشورمان اقدام کردند و از هیچ رفتار خصمانه ای علیه ملت ما دریغ نکردند اما هیچگاه به خواسته های خود نرسیدند.
وی با اشاره به قدرت ایران در جامعه جهانی گفت: بعد از گذشت 40 سال دشمنان شکست خورده همچنان به دنبال توطئه هستند اما در منطقه ای که مملو از ناامنی است، امنیت ایران بی نظیر و مثال زدنی است.
وی امنیت جامعه را حاصل همراهی مردم با نظام دانست و افزود: هیچ فاصله ای بین مردم و نظام و مسئولان وجود ندارد ضمن اینکه مرزنشینان در امینت امروز جامعه، نقش اساسی و بسیار مهمی دارند.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکل گیری تمدن جدید اسلامی و الگوی های رفتای و فکری این تمدن اضافه کرد: ایران اسلامی امروز یک الگوی موفق برای همه ملت های آزادیخواه است.
جلیلی یادآور شد: فعالیت های اقتصادی با این الگوی اسلامی شکل می گیرد چون نگاه ما به قله های ترقی است بنابراین جوانان نباید به حداقل های زندگی اکتفا کنند بلکه بدنبال پیشرفت و خلاقیت باشند. 
یک عضو شورای اسلامی شهر بانه نیز در جمع مردم به روابط مثبت سیاسی ایران و عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به روابط مثبت سیاسی میان دو کشور، حل مشکل مرزها (بازگشایی مرزهای کولبری) به راحتی امکانپذیر است.
هیوا بلند همت افزود: دیپلماسی ایران در منطقه قوی است و توانسته استکبار جهانی را به زانو در آورد لذا با توجه به مشکلات مردم مرزنشین باید از این برگ برنده برای حل مشکل موجود استفاده کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کردستان تاکید کرد: معظم له در سفر خود به این استان فرمودند خدمت به مردم کردستان اجر مضاعف دارد.
بلندهمت به رونق بخش کشاورزی، دامداری و صنعت در کردستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت های ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد اما این ظرفیت ها با پرداخت تسهیلات با سود بالا شکوفا نمی شود بلکه باید تسهیلات با نرخ سود کم داده شود تا مردم توانایی بازپرداخت را داشته باشند.
وی تاکید کرد: امنیت و آرامش در منطقه بانه و دیگر شهرهای مرزی استان کردستان پایدار اما اقتصاد این مناطق ناپایدار است.
ملارحیم عباسی و فرزاد مرادی نیز در این جمع به نمایندگی از اهالی بازار و کسبه شهر بانه خواسته های خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات مرزنشینان و بازگشایی مرزهای کولبری شدند. 
سعید جلیلی که روز چهارشنبه به استان کردستان سفر کرد، ابتدا در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافت و سپس از مرز سیرانبند بازدید و با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و شامگاه چهارشنبه نیز در جمع مردم شهر بانه سخنرانی کرد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار