معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات کم حجم در محدوده صفر تابلو بودند که عطش نقدینگی در این بازار به خوبی محرز بود، این در حالی بود که گروه قندی‌ها تنها گروه پیشرو بازار امروز بود.
کد خبر: ۵۹۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 18 April 2018

به گزارش تابناک : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 4 شنبه 29 فروردین ماه 97 با افزایش یک واحدی روی رقم 95 هزار و 523 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 43 واحدی عدد 16 هزار و 734 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 49 واحدی به رقم 101 هزار و 575 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 63 واحدی به رقم 67 هزار و 626 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 322 واحدی عدد 204 هزار و 611 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 7 واحدی روی رقم یک هزار و 63 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گل گهر با 25 واحد ، فولاد خوزستان با 20 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک تا 23 واحد، دکتر عبیدی با 15 واحد و پتروشیمی جم با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 426 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 35 هزار و 360 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس،‌اوراق اختیار خرید و فروش توسعه معادن روی، صنایع جوشکاب یزد، توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب، سرمایه‌گذاری رنا، واسپاری ملت، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه رازی،‌حق تقدم خرید سهام بیمه آرمان، صنایع لاستیکی سهند، سیمان هگمتان، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر بازگشایی شدند.

به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 11 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

همچنین 7 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده مواجه بود.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی همچنان شاهد معاملات کم حجم و بی‌رونق در اغلب نمادهای معاملاتی و همچنین نوسان قیمت سهام اغلب شرکت‌ها در محدوده صفر تابلو بود که حمایت حقوقی‌ها و بازارگردان‌های سنتی بازار در گروه‌های معدنی و فلزات اساسی باعث شد، تا شاخص بورس به زحمت سبزپوش بماند.

بیشترین افزایش‌ها و تغییرات بر روی ارزش معاملات امروز بورس تهران شامل معاملات کد به کد ملی صنایع مس ایران، واحدهای صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا، فولاد مبارکه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، قند شیرین خراسان و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بوده است.

 
 
 
منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار