مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه، از اهدای 20 میلیون ریال کمک به خانواده های زلزله زده استان برای خرید کولر، یخچال و فرش خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 18 April 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا امیریان روز چهارشنبه افزود: این کمک های مردمی به حدود 24 هزار خانوار زلزله زده که مسکن آنها در جریان زلزله 21 آبان 96 صد درصد تخریب شده بود، پرداخت می شود. 
وی گفت: مسئولان استان کرمانشاه هنوز نسبت به چگونگی توزیع این کمک ها که آیا به صورت کالا یا نقدی به حساب سرپرست خانوارها واریز شود، تصمیم گیری نکرده اند. 
وی با بیان اینکه خدمت رسانی هلال احمر به زلزله زدگان کرمانشاه همچنان ادامه دارد، گفت: هر هفته یک کاروان سلامت متشکل از رشته های مختلف پزشکی مانند: قلب، زنان، داخلی، چشم، بهداشت روانی و ارتوپد از طرف هلال احمر کشور به یکی از مناطق زلزله زده استان برای درمان و تامین دارو رایگان مردم اعزام می شود. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای این حادثه ناگوار تاکنون هلال احمر بیش از 95 هزار تخته چادر و بیش از 700 میلیارد ریال کمک های غیرنقدی شامل پتو، نیازهای عمومی و خوراک بین مردم زلزله زده توزیع کرده است. 
امیریان همچنین گفت: جمعیت هلال در کنار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیش از 20 هزار نفر امداد رسانی کرده است. 
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. 
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار