«بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت : اصول ثابت ما در مورد بحران سوریه ، حمایت از مردم وحقوق شهروندی، دولت قانونی و ارتش ملی این کشور است.
کد خبر: ۵۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 16 April 2018

به گزارش تابناک : راضی در یک مصاحبه تلویزیونی، با بیان این که تحولات اخیر در بحران سوریه باعث نگرانی شدید مصر شده است، افزود: مصر از شبه نظامیان در سوریه دفاع نمی کند و مخالف تجزیه این کشور است. 
وی در خصوص این که آیا مصر از قبل در جریان حمله نظامی سه جانبه به سوریه بود یا نه گفت: با ما در این خصوص مشورتی نشده بود و از آن اطلاعی نداشتیم. 
از سوی دیگر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در مصاحبه با شبکه «اون ای» گفت: قاهره در پی حفظ منافع مردم سوریه و پیشبرد راه حل سیاسی است. 
وی با تاکید بر این که کشورش همواره به دنبال حفظ یکپارگی سوریه و مخالف راه حل نظامی در آن است، افزود: حمله نظامی سه جانبه نتایجی در بر نداشت، چنین حملاتی باعث پیچیدگی بحران ، گسترش تروریسم و ضربه به دولت مشروع سوریه می شود. 
شکری در مورد ادعای حمله شیمیایی توسط دولت سوریه به دوما گفت: ما اطلاعاتی مبنی بر استفاده دولت سوریه از اسلحه شیمیایی در دست نداریم. باید دراین زمینه تحقیقات لازم صورت گیرد وعامل اصلی شناسایی شود. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار