دبیر شورای ورزش سازمان منطقه آزاد کیش از سفر نماینده فیفا به ایران خبر داد و گفت: این سفر در راستای بررسی امکانات جزیره برای برگزاری چند دیدار جام جهانی2022 انجام می‎شود.
کد خبر: ۵۹۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 15 April 2018

به گزارش تابناک : بعد از معرفی رسمی قطر به عنوان میزبان مسابقات فوتبال جام جهانی 2022، صحبت هایی مبنی بر کمک گرفتن از امکانات جزیره کیش برای برگزاری این رویداد بزرگ و برگزاری کمپ آماده سازی بعضی از کشورها در جزیره مطرح شد. در واقع مسئولان فوتبال قطر با توجه به شباهت و نزدیک بودن شرایط آب و هوایی کیش به این کشور، متقاضی بهره مندی از امکانات جزیره برای برگزاری مسابقات جام جهانی بودند.

 

صحبت های مطرح شده بر این اساس بود که قطری ها می خواهند برای برپایی کمپ تمرینی تیم ها، از جزیره کیش استفاده کنند اما صحبت های بهرام افشارزاده دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش حکایت از آن دارد که علاوه بر کمپ تمرینی، برگزاری یکی دو دیدار جام جهانی هم در کیش هم دور از ذهن نیست. به گفته وی، این موضوعی است که قرار است در نشست مشترک میان مسئولان قطر و ایران مورد بررسی قرار بگیرد. در این نشست نماینده احتمالا فدراسیون جهانی فوتبال هم حضور خواهد داشت.

 

بهرام افشارزاده در مورد «موضوع درخواست قطر برای کمک گرفتن از جزیره کیش برای برگزاری رقابت های جام جهانی 2022 فوتبال و اینکه این درخواست و نتیجه آن به کجا رسیده است؟» گفت: به جز صحبت های اولیه که از سوی قطری ها برای کمک گرفتن از امکانات جزیره کیش مطرح شد و البته پیگیری های ایران و از جمله نامه نگاری هایی که از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت، اقدام دیگری در این زمینه انجام نشده است اما به طور حتم با توجه به برنامه بازدیدی که مسئولان فوتبال قطر از جزیره خواهند داشت، تا دو سه ماه آینده نتیجه کار قطعی و مشخص خواهد شد.

 

افشارزاده تاکید کرد: قرار است مسئولان فوتبال قطر طی سفر به ایران بازدیدی از کیش و امکانات این جزیره داشته باشند. در جریان همین بازدید مذاکرات تکمیلی هم انجام خواهد شد تا دقیقا مشخص شود درخواست قطری ها برای این همکاری چیست و دقیقا از ما چه کمکی می خواهند و اینکه ما در مقابل چه تقاضایی داریم.

 

دبیرشورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش در مورد «زمان برگزاری نشست و اینکه با حضور چه افرادی برگزار خواهد شد؟»، گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال قطر یک طرف میز مذاکره خواهند بود. در سمت دیگر هم مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال همراه با مدیریت منطقه آزاد کیش (انصاری) حضور خواهند داشت. به هر حال در صورت حاصل شدن توافق، کیش میزبان خواهد بود و به همین دلیل مسئولان این جزیره باید در نشست مورد نظر حضور داشته باشند.

 

وی در این رابطه ادامه داد: هنوز زمان برگزاری نشست نهایی نشده اما ماه آینده یا نهایتا طی دو سه ماه آینده این نشست را در کیش برگزار خواهیم کرد تا تکلیف کار مشخص شود. پیگیر این مسئله هستیم.

 

به گفته افشارزاده این امیدواری وجود دارد که به خصوص با توجه به احتمال افزایش تعداد تیم ها برای برگزاری جام جهانی 2022 قطر به 48 تیم، نتیجه مذاکرات به سمتی پیش برود که جزیره کیش بتواند میزبان چند کشور شرکت کننده در این رقابت ها باشد و حتی به آمادگی تیمِ میزبان هم کمک کند.

 

«کیش فقط در برگزاری کمپ های تمرینی به برگزارکنندگان جام جهانی 2022 قطر کمک خواهد کرد یا این احتمال وجود دارد که برگزاری چند دیدار از این مسابقات هم در این جزیزه انجام شود؟ به خصوص با توجه به صحبت هایی که برای برگزاری این مسابقات با حضور 48 تیم مطرح شده است؟»

 

افشارزاده در پاسخ به این پرسش گفت: بررسی هر دو موضوع در دستور کار ما برای برگزاری نشست مورد نظر خواهد بود. درخواست اولیه مطرح شده برای برگزاری کمپ تمرینی بود اما اینکه اگر شرایط وجود داشته باشد، چند دیدار مثلا یکی دو دیدار این رقابت ها هم در کیش برگزار شود، دور از ذهن نیست. البته لازمه این موضوع داشتن زیرساخت های موردنیاز است و اینکه از هر نظر آمادگی لازم وجود داشته باشد. در هر صورت این مسئله هم در نشست موردنظر به بحث گذاشته می شود.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه « قطعا این موضوع و نتیجه آن به نظر مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال و نظر مساعد آنها هم بستگی دارد. برای این جنبه کار چه برنامه ای در نظر گرفته شده است؟»، تاکید کرد: همین طور است، نظر فیفا هم در این زمینه و در کل همکاری جزیره کیش برای برگزاری جام جهانی تعیین کننده است. به همین دلیل نماینده فیفا هم احتمالا در نشست مورد نظر حضور خواهد داشت یا در کل در زمانی دیگر بازدیدی از جزیره کیش انجام خواهد داد.

 

دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه همکاری جزیره کیش برای برگزاری جام جهانی تحت هر عنوان و به خصوص برگزاری چند دیدار این رقابت ها، نقطه عطفی برای ورزش ایران خواهد بود، یادآور شد: البته که این کار به اما و اگرهای زیادی بستگی دارد که در پسِ همه آنها داشتن زیرساخت های لازم و در کل امکانات مورد تائید فیفا قرار دارد. این یک کار جهانی و جمعی است. از نظر هتل و امکانات لازم برای اسکان مشکلی وجود ندارد اما برای برگزاری دیدار به امکانات تکمیلی نیاز داریم. باید همه جوانب کار خیلی دقیق بررسی شود.

 

وی در این زمینه ادامه داد: در نظر داشته باشیم که جام جهانی فوتبال، رویدادی است که توجه جهان را به خود معطوف می کند. دنیا این رویداد را پیگیری می کند و نتایج و حواشی آن هم توسط تمام رسانه ها انعکاس داده می شود. بنابراین در صورتی هم که از مذاکرات آینده به نتیجه رسیدیم باید بهترین تدارکات را در نظر بگیریم تا انعکاسی خود از ورزش و امکانات ایران و کیش به عمل بیاد.

 

بهرام افشارزاده در پایان با بیان اینکه برگزاری چند دیدار جام جهانی در کیش به شرایط خاص نیاز دارد، گفت: من فکر می کنم انجام آن دور از ذهن نباشد با توجه به علاقه ای که مدیریت منطقه آزاد به ورزش دارد. ما اعلام کرده ایم که کیش را به پایگاه ورزش قهرمانی ایران تبدیل می کنیم و این هم برنامه می تواند کمکی بزرگی در همین زمینه باشد. در هر صورت هنوز نشست ما با قطری ها برگزار نشده و مذاکره تعیین کننده ای هم صورت نگرفته است. باید این نشست برگزار شود تا مشخص شود هر یک از طرفین دقیقا چه خواسته ای دارد. بعد از آن تصمیم گیری ها راحت تر خواهد بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار