مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نامگذاری امسال، از مسئولان و فعالان عرصه های مختلف خواست از جزیره کیش به عنوان یک کالای ایرانی برای توسعه گردشگری ورونق اقتصادی کشور حمایت کنند.
کد خبر: ۵۸۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 11 April 2018

به گزارش تابناک : انصاری لاری درهفتاد و هشتمین جلسه شورای اداری کیش با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی وحمایت از تولیدات داخلی گفت: شرایط اقتصادی ما ایجاب می کند که با تمام وجود از کالای ایرانی حمایت کنیم. امروز همه کشور متاثر از شعار «حمایت از کالای ایرانی»است و ما نیز درمناطق آزاد به ویژه  منطقه آزاد کیش وظیفه داریم که برای تحقق این شعار اساسی وکلیدی درحوزه اقتصاد ملی تلاش کنیم.

انصاری لاری ابراز امیدواری کرد تجربه های به  دست آمده در نوروز 97 مقدمه ای برای اصلاح و پیشرفت خدمات گردشگری در جزیره کیش باشد.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش حمایت از کالای ایرانی در عرصه گردشگری را جذب سالانه 10 تا 20 درصد از گردشگرانی اعلام کرد که مقصد سفرشان کشورهای اطراف است. انصاری لاری تأکید کرد: ما جزیره کیش را به عنوان یک کالای برتر ایرانی می دانیم. اگر قرار است درکشور کالای ایرانی تولید شود باید روز به روز کیفیت شان بیشتر شود وتاکید مقام معظم رهبری نیز بر حمایت از تولیدات باکیفیت است تا مورد توجه واستقبال مردم و دریک چرخه عرضه وتقاضا قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همه ما می دانیم که کالای برتر ایرانی باید مورد حمایت قرار گیرد اما گاهی در ذهن وسخن برخی مسئولان شاهد یک سوء تفاهم نسبت به کل مناطق آزاد وبعضی اوقات به صورت خاص نسبت به جزیره کیش هستیم. یکی از وظایف ما درسال جدید تلاش برای زدودن این سوء تفاهم وسوء ظن است و یکی از وظایف جدی ما عرضه این کالای برتر با کیفیت بهتر است.

وی با بیان اینکه 12 میلیون نفر در سال 96 به سفرخارجی رفته اند، گفت: 95 درصد ازین جمعیت برای تفریح سفرکرده اند واز این آمار 90 درصد به کشورهای امارات وترکیه رفته اند. اگر ما بتوانیم 20 درصد از این آمار را جذب بکنیم کاری کرده ایم. اگر در رقابت با دیگر شهرهای کشور خودمان گردشگرمقاصد داخلی را جذب کنیم کاری نکرده ایم بلکه یک رقابت داخلی روی داده که کمکی به اقتصاد کشور و حمایت از کالای ایرانی نکرده ایم.

وی تاکید کرد: درهمه حوزه ها نیازمند یک نوع تسامح وتساهل هستیم اگر درحوزه اقتصاد سرمایه گذاران ما از پرداخت مالیات معاف هستند باید درحوزه فرهنگی واجتماعی هم ضمن حفظ اصول اسلام وموازین شرعی قائل به نوعی تسامح وتساهل باشیم. اگر قراراست همین برخوردی که درهمه جاهست درکیش هم داشته باشیم چطور می توانیم مردم کشورمان را از سفر به امارات وترکیه منصرف بکنیم و به کیش بیاوریم. آیا رفتن این مردم به کشورهای همسایه آسیب اقتصادی، فرهنگی واجتماعی بیشتری درپی دارد یا سفر آنها به کیش حتی با پذیرفتن نوعی تسامح وتساهل که باید دررفتارهای اجتماعی، اقتصادی وفرهنگی داشته باشیم.

 

 

منبع : دیوان اقتصاد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار