معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: جزیره مرجانی کیش به عنوان دردانه خلیج همیشه فارس، مهیای برگزاری باشکوه جشن ' روز ملی خلیج فارس ' است.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 10 April 2018

به گزارش تابناک : سعید پور علی روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی ' روز ملی خلیج فارس' در جمع مسوولان نهادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش خواستار حضور همه اقشار مختلف ساکن در این جزیره در مراسم جشن روز ملی خلیج فارس و تشکیل حلقه انسانی با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، در روز دهم اردیبهشت به این مناسبت شد.
وی گفت: مراسم جشن روز ملی خلیج فارس که در تقویم کشورمان به ثبت رسیده باید باشکوه تمام و در شان نام ایران اسلامی در جزیره کیش به عنوان پیشانی میهمن اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس برگزار گردد.
وی اظهار کرد: مراسم جشن روز ملی خلیج فارس ، امسال بدلیل رویکردهای منطقه ای، هجمه ها و مواضع اخیر رژیم سعودی نسبت به خلیج همیشه فارس باید متمایز تر از قبل باشد.
وی افزود: بر این اساس برنامه های مختلفی با حضور اقشار مختلف مردم ، دانش آموزان و دانشجویان در روز دهم اردیبهشت ماه تدوین شده که با حال و هوای متفاوت تری جشن گرفته شود.
وی خواستار بهره گیری از ظرفیت محققان و صاحب نظران علمی و دانشگاهی و استفاده از تریبون های ائمه جماعات برای تنویر و تثبیت نام پر آوازه خلیج همیشه فارس شد.
پورعلی تاکید کرد: همچنین در روز جشن ملی خلیج فارس با استفاده از ظرفیت بومیان، انجمن های فرهنگی و هنری جزیره و نیز هنرمندان عرصه موسیقی کشور تلاش خواهیم کرد تا نام تاریخی خلیج نیلگون فارس، همچنان جاودانه بماند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش استفاده از ظرفیت دانشگاه تهران برای برگزاری باشکوه تر این روز ملی را از مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد کیش در دهم اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد.
در این نشست مسوولان نهادهای مختلف جزیره کیش گزارشی از برنامه های حوزه کاری خود برای برگزاری جشن روز ملی خلیج فارس ارایه کردند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است. 
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار