معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: متوسط ضریب اشغال هتل‌های کیش در تعطیلات نوروزی به 90 درصد رسید.
کد خبر: ۵۸۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 10 April 2018

به گزارش تابناک : در نشست هماهنگی برگزاری مراسم عید مبعث و اعیاد شعبانیه که شامگاه یکشنبه 19 فروردین در دفتر امام جمعه کیش برگزار شد بر لزوم گرامیداشت هر چه باشکوه تر این اعیاد و اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و مذهبی تاکید شد.

بر اساس این گزارش، به مناسبت عید بزرگ مبعث و اعیاد شعبانیه جشن های با شکوهی در مساجد، حسینیه ها، تکایا و مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار می شود. سخنرانی با حضور کارشناسان برجسته مهدویت برای آشنایی بیشتر نسل جوان با این مقوله مهم فرهنگی و مذهبی، مولودی خوانی و توزیع شربت و شیرینی از جمله بخش های مختلف جشن اعیاد بزرگ شعبانیه در جزیره کیش است.

همچنین جشن با شکوه مبعث رسول گرامی اسلام جمعه شب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد خاتم الانبیاء و ظهر شنبه روز عید با شکوه مبعث در مسجد حضرت امیر برگزار می شود. شنبه شب نیز مراسم جشن در جوار قبور مطهر شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی برگزار خواهد شد. سخنران جشن های مبعث در جزیره کیش، سید احمد خاتمی امام جمعه تهران است.

جشن های اعیاد شعبانیه نیز در مساجد نقاط مختلف جزیره کیش از جمله پایگاه هوایی و کمپ معمار برگزار می شود تا ساکنان بخش های مختلف و گردشگران بتوانند از حضور در فضای معنوی این مراسم بهره مند شوند.

همچنین مصلای بزرگ جزیره کیش در جشن با شکوه نیمه شعبان میزبان ساکنان و گردشگرانی است که با حضور در این مراسم به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) عرض ارادت می کنند.

دعوت از مداحان مطرح کشور و سخنرانان برجسته، اجرای تواشیح و مولودی خوانی در جشن های اعیاد شعبانیه، مسابقات مفرح فرهنگی، برگزاری مسابقه کتاب با موضوع مهدویت و اعطای جایزه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به برندگان، توزیع بروشور های آموزنده فرهنگی بین دانش آموزان مدارس، پخش دعای فرج امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف در پرواز های روز نیمه شعبان، آذین بندی و فضا سازی شهری برای گرامیداشت این اعیاد بزرگ، برپایی تکایا در بخش های مختلف با مشارکت دوستداران اهل بیت و توزیع شربت و شیرینی در بین مردم از جمله مواردی بود که در نشست هماهنگی اعیاد شعبانیه مطرح شد.

همچنین در این جلسه بر لزوم اطلاع رسانی گسترده و تبلیغات محیطی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم و پوشش مناسب خبری جشن های مبعث و نیمه شعبان در رسانه ملی تاکید شد.

در این نشست امام جمعه کیش، حجت الاسلام صافی زاده رییس دفتر امام جمعه و جمعی از مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، صدا و سیما و پایگاه های بسیج مردمی جزیره کیش حضور داشتند

 

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار