جلال حسینی با قهرمانی پرسپولیس هم این تیم را به دومین قهرمانی‌اش رساند و هم خودش به پرافتخارترین بازیکن لیگ تبدیل شد.
کد خبر: ۵۸۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 08 April 2018

به گزارش تابناک : زلاتان در آخرین مصاحبه‌اش در مورد حضور در لیگ آمریکا گفته بود به جای تبریک و خوش‌آمد گفتن به من به خاطر ورود به MLS باید به MLS بخاطر ورود من تبریک گفت. این کار را در قبال یک انتقال به پرسپولیس هم باید انجام داد. روزی که مدیران پرسپولیس با وجود نظر مخالف بعضی اعضای کادرفنی، جلال حسینی را به پرسپولیس برگرداندند بهترین تصمیم دوران مدیریتی‌شان را گرفتند. گذر زمان نشان داد که خرید سیدجلال را باید به پرسپولیس تبریک گفت. بازیکنی که اگر سه فصل گذشته هم در پرسپولیس حضور داشت دیروز شاگردان برانکو هت‌تریک قهرمانی را جشن می‌گرفتند نه دبل کردن را. با این قهرمانی حالا جلال حسینی با ۶ قهرمانی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر شد و محرم نویدکیا را جا گذاشت. جلال حسینی برخلاف نویدکیا فقط در بخشی از بازی‌های قهرمانی تیمش حضور نداشته است و معمار آن از صفر تا صد بوده است.

نگاهی به آمار ثبت‌شده جلال حسینی در طول لیگ برتر نکات جالبی دارد. کارنامه او دو روی یک سکه است. یک روی عالی و یک روی بسیار بد. بر اساس آمار متریکا، عملکرد جلال حسینی در کارهای هجومی نزدیک صفر است. تنها ۷ شوت در ۲۷ هفته که هیچکدام داخل چارچوب نبوده، ۳ پاس کلیدی، صفر گل و صفر پاس گل. در کارهای تکنیکی هم مثل اکثر مدافعان میانی انتظار زیادی نمی‌شود از او داشت. ۰،۱ دریبل موفق در هر بازی میزان انتظار از او را به خوبی نشان می‌دهد.

این آمار اما با رفتن به بخش عملکرد دفاعی متحول می‌شود. میانگین ۷،۲ عملکرد دفاعی و ۲،۷ نبرد هوایی موفق در هر بازی. البته در کنار آمار بسیار خوب حسینی در این بخش، بازی او یک نکته مثبت دیگر هم دارد. شاید در همین پرسپولیس بعضی از مدافعان آماری نزدیک جلال حسینی یا حتی بهتر از او ثبت کنند اما نکته اصلی بازی کاپیتان قرمزها کم‌ریسک بودن آن است.

میانگین ارتکاب به خطای کاپیتان پرسپولیس فقط ۰،۴ خطا در هر بازی است! او از نظر خطا کردن دقیقا آخرین بازیکن پرسپولیس یعنی نفر هجدهم است و این مساله با توجه به پست او آماری عجیب محسوب می‌شود. برای مقایسه می‌توان گفت که میانگین خطای شجاع خلیل‌زاده در هر بازی ۱،۹ خطاست و محمد انصاری به عنوان کم‌خطاترین بازیکن پرسپولیس بعد از حسینی ۰،۹ خطا در هر بازی را به نام خودش ثبت کرده است. روزبه چشمی میانگین ۲ خطا و پژمان منتظری ۱،۱ خطا در هر بازی داشته‌اند و آمار جلال حسینی تقریبا منحصر به فرد است و همین آمار او را به یکی از کم‌ریسک‌ترین مدافعان لیگ برتر تبدیل کرده است.

این آمار نشان می‌دهد که برای مدافع خوب بودن نه نیاز به گل‌زدن و پاس‌گل دادن هست و نه حرکات نمایشی. برای مدافع خوب بودن حتی زیاد بودن عملکرد دفاعی هم ملاک نیست برای مدافع خوب بودن باید کامل و کم‌ریسک بود. باید جلال حسینی بود.

 

 

منبع: وب سایت برنامه نود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار