رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که میزان محبوبیت او از آنچه که نتایج برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، ۷ یا ۸ درصد بالاتر است.
کد خبر: ۵۸۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 07 April 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با یک برنامه رادیویی مدعی شد که محبوبیت وی از آنچه که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند ۷ یا ۸ درصد بالاتر است. او با اشاره به نظرسنجی «راسموسن» -- که در روز‌های اخیر به دلیل اینکه محبوبیتش را بالاتر از نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد، به نظرسنجی مورد علاقه او تبدیل شده است-- گفت: یک نظرسنجی جدید بوسیله راسموسن انجام شد که محبوبیت من را هم اکنون ۵۱ درصد اعلام کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مؤسسه راسموسن در روز چهارشنبه محبوبیت ترامپ را ۵۱ درصد اعلام کرد. اما تا روز جمعه محبوبیت او به ۴۷ درصد کاهش یافت. درواقع در روز جمعه که ترامپ گفته بود محبوبیتش ۵۱ درصد است، رقم محبوبیت وی بر اساس نظرسنجی راسموسن به ۴۷ درصد کاهش یافته بود و درصد نارضایتی مردم از عملکرد او ۵۲ درصد بود.

این در حالی است که فقط مؤسسه راسموسن محبوبیت دونالد ترامپ را این رقم اعلام کرده است و نظرسنجی‌های معتبر دیگر از جمله گالوپ و هاروارد درصد محبوبیت رئیس جمهور آمریکا را پایین‌تر اعلام کرده‌اند. به عنوان مثال، روز جمعه نظرسنجی «ریل کلیر پالتیکس» محبوبیت دونالد ترامپ را ۴۱.۵ درصد اعلام کرده بود؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا هرگز نمی‌تواند این ارقام را بپذیرد.

ترامپ چند روز پیش هم اعلام کرده بود که محبوبیت وی از باراک اوباما هم بالاتر است. وی در حساب توییتر خود نوشت: از نظرسنجی راسموسن به علت انتشار آمار صادقانه اش تشکر می‌کنم. محبوبیت من به ۵۰ درصد رسیده است که از اوبامای متقلب در همین بازه زمانی بیشتر است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر هم بار‌ها از حامیان خود خواسته بود که فقط به نتایج نظرسنجی راسموسن توجه کنند.

حامیان و مشاوران ترامپ بار‌ها اعلام کرده‌اند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نشاندهنده این است که نظرسنجی‌ها حقیقت را نشان نمی‌دهند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در دوره رقابت‌های انتخاباتی، بیشتر نظرسنجی‌های آمریکا حاکی از پیروزی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات بود؛ این در حالی است که ترامپ در نهایت پیروز انتخابات شد؛ اما او در واقع فقط توانست اکثریت آرای کالج الکترال را از آن خود کند و در کسب آرای مردمی شکست خورد.

 

 

منبع : دانشجو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار