نشریه فارین پالیسی در گزارشی به پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای پرداخته و می‌نویسدکه 4 پیامد برای این خروج قابل پیش‌بینی است.
کد خبر: ۵۸۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 07 April 2018

به گزارش تابناک : 2 پست عالی‌رتبه سیاست خارجی دولت ترامپ در دوران انتقال قرار دارد و همزمان با نزدیک شدن به 12 می که کاخ سفید در آن ملزم به تصمیم‌گیری درباره تحریم‌های ایران و یا خروج از توافق هسته‌ای است، آمریکا نیاز به رویکردی فوری دارد که بدون ایجاد دردسر جدید، نواقص توافق هسته‌ای را مد نظر قرار دهد.

این نشریه آمریکایی با بیان اینکه در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای 4 مورد از عواقب قابل پیش‌بینی است می‌نویسد: نخست اینکه دولت ترامپ با اتهاماتی از سوی متحدان اروپایی خود مواجه خواهد شد که در مذاکرات این توافق حضور داشته و در حال حاضر قراردادهای تجاری عمده‌ای با ایران دارند، دوم این که ایران می‌تواند فعالیت‌های غنی‌سازی خود را از سر بگیرد اما این بار بدون هیچ‌گونه ممنوعیت و یا تحریمی از سوی سازمان ملل، سوما یک مسابقه تسلیحاتی با همسایگان عرب ایران که قصد از بین بردن منافع هسته‌ای ایران را دارند به راه خواهد افتاد و چهارم اینکه قدرت اجرایی رئیس جمهور برای مذاکرات بین‌المللی می‌تواند با محدودیت‌هایی مواجه شود.

فارین پالیسی در بخش دیگری نوشت: هرکدام از این موارد می‌تواند زیان‌هایی را به منافع امنیت ملی آمریکا و متحدان اروپایی آن وارد کند.

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار