فرمانده انتظامی ویژه کیش در دیدار با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه کیش می تواند الگوی برگزاری جشن های چهارشنبه سال در کشور باشد گفت: امن ترین و زیباترین جشن های چهارشنبه آخر سال در کیش برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 13 March 2018

 به گزارش تابناک فرمانده انتظامی ویژه کیش در نشست خبری که به مناسبت ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال برگزار شد اظهار کرد: معاندان و مخالفان نظام همواره با شیطنت تلاش می کنند با سوء استفاده از گروه های جمعیتی موج سواری کرده و رخدادهای اجتماعی را به نفع خود شکل دهند.

وی افزود: این نظم و امنیت موجب شده تا پایان سال در جزیره کیش به شیوه ای آرام همراه با انبساط روانی برگزار شود.

سرهنگ رحیم جهانبخش با تاکید بر اینکه پلیس در برقراری نظم و امنیت در صحنه حضور دارد و تدابیر خاصی جهت افزایش ضریب امنیت اندیشیده و با دیگر ارگان ها و نهادهای حمایتی و ایمنی مانند اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پلیس به صورت گشت های ویژه تخصصی شبانه روز در سطح شهر حضور داشته و علاوه بر آن در مناطقی پرجمعیت در ایام نوروز مانند مرجان، کشتی یونانی، اسکله تفریحی، ورودی بندر کیش و در صورت اسکان مسافران در شهر پدیده کیش ایستگاه های ثابت ایجاد خواهد کرد.

سرهنگ جهانبخش در رابطه با حضور متکدیان در کیش و وجود سرقت های خرد افزود: در سال گذشته تعداد ۱۵۰ نفر کولی که برخی به صورت باند وارد جزیره کیش شده بودند شناسایی و از جزیره کیش طرد شدند.

وی افزود: و برای جلوگیری از ورود مجدد آن ها به جزیره کیش عکس آنان به ماموران مبادی ورودی داده شده است تا رصد و کنترل لازم در ورودی ها صورت گیرد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش اضافه کرد:  کتابچه های راهنمایی آماده شده است که در ایستگاه ورود به کیش در مدت زمان توقف در این ایستگاه به خودروهای ورودی به کیش داده می شود تا مورد مطالعه قرار داده و از قوانین و عرف رانندگی در کیش آگاه شوند.

کاهش ۲ درصدی تصادف در سال ۹۶

وی  با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۶ میزان ۳۷ درصد افزایش تصادف داشتیم تاکید کرد: در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش تصادفات و ۵۰ درصد کاهش تصادفات منجر به فوت داشتیم که امیدواریم در سال آینده این میزان نیز به صفر برسد.

جهانبخش با تاکید بر اینکه ادامه داد: افزایش خودروها با وجود  شرایط ثابت معابر و خیابان های کیش و نسل جدیدی از کیشوندان که رانندگی می کنند و به رعایت قوانین نسبت به نسل های گذشته کمتر توجه می کنند موجب شده تا وضعیت رانندگی در کیش که به عنوان یک مزیت مهم رقابتی و گردشگری محسوب می شود خدشه دار شده و شاهد افزایش تصادف در جزیره باشیم.

وی افزود: در سال گذشته متاسفانه تصادف های منجر به جرح و فوت توسط کیشوندان اتفاق افتاده است که در همه این موارد سرعت بالا و عدم توجه به قوانین موجب تصادف شده است.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی کیش با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی بیشتری نسبت به گذشته در خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط سازمان های فرهنگی و مردم باید انجام شود افزود: هنجار بخشی به رعایت قوانین توسط ناوگان حمل و نقل عمومی است.

اهمیت ساماندهی خانه های شبانه

وی همچنین وجود خانه های شبانه در جزیره کیش را یکی از چالش های مهم برشمرد و افزود: وجود خانه های شبانه به ویژه در ایام نوروز برای کسانی که امکان استفاده از هتل ها را به هر دلیل ندارند یک فرصت است اما به دلیل ساماندهی نشدن این خانه ها، مشکلاتی برای مردم و امنیت شهر به وجود می آورند.

فرمانده ویژه انتظامی کیش با تاکید بر اینکه شهروندان از اجاره منازل خود به افراد کولی پرهیز کنند افزود: اجاره منازل به این افراد موجب سلب امنیت از شهروندان و افزایش جرم در شهر و ایجاد چالش های مختلف برای مردم می شود.

گشت های امنیت اخلاقی

وی  در خصوص حضور گشت های امنیت اخلاقی در سطح شهر نیز افزود: گشت های امنیت اخلاقی مانند گشت های دیگر رده های تخصصی و ویژه پلیس دارای ساختارهای تعریف شده ای است که بنابراین ساختارها ماموریت گشت زنی خود را در سطح شهر انجام می دهند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش بیان کرد: برخورد با ناهنجاری های اخلاقی از ماموریت های این گشت ها در رابطه با تامین امنیت اخلاقی جامعه است و مردم نیز این موارد را درک کرده و تاکنون اعلام نارضایتی یا شکایتی مبنی بر برخورد گشت های امنیت اخلاقی در کیش به این فرماندهی اعلام نشده است مگر مواردی که نقد هایی صورت گرفته و موارد مطرح شده نیز رسیدگی شده است.

وی با به گفته وی کیش کمترین چالش در سال ۹۶ در این حوزه از ماموریت های پلیس را داشته است.

فضای مجازی حوزه پرآسیب

سرهنگ جهانبخش با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جرم در فضای مجازی تصریح کرد: فضاهای مجازی به عنوان یکی از مهمترین چالش های جامعه محسوب می شود و یکی از حوزه های پر آسیب است  اگر چه در کیش اعمال مجرمانه به سرعت کشف می شود اما موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان می شوند.

وی افزود: در جزیره کیش بیش از ۹۰ درصد جرم های صورت گرفته در فضای مجازی کشف و متهمان دستگیر شده اند برای نمونه در سال گذشته در حوزه فضای مجازی فردی وارد شده واز بانوان برای مدل شدن دعوت به همکاری می کرد موفق شده بود تا ۶۵ از بانوان را در دام انداخته و با گرفتن عکس های مختلف با پوشش و بدون پوشش و فیلم  از فردی مبلغ یکصد و پنج میلیون تومان  واز فردی دیگر ۲۰۰ میلیون تومان اخاذی کند.

به گفته این مقام مسئول، این فرد اگر چه کیشوند نبوده اما برای اعمال مجرمانه خود در کیش ساکن شده بود که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نظارت های پلیس فتا و همکاری های ساکنان فهیم و قانونمدار کیش و فرهنگ سازی های صورت گرفته برای استفاده از این فضا در جزیره، کیش دارای پاک ترین گروه های مجازی فعال در حوزه های کسب و کار و اندیشه است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه براساس آمار موجود کیش در سال جاری یکی از امن ترین سال های خود را پشت سر گذاشته است ادامه داد: زیباترین جلوه امنیت، آرامش است که محصول مشترک پلیس و مردم می باشد.

کاهش ۳۳ درصدی سرقت در کیش

وی با بیان اینکه ۶ اولویت در حوزه انجام وظایف نیروی انتظامی برای سال جاری تعریف شده بود اظهار کرد: در حوزه کاهش سرقت های مهم ۳۳ درصد کاهش داشتیم و در خصوص تقویت مبارزه با مواد مخدر نیز به عنوان دومین اولویت ماموریت های پلیس ۷۷ درصد کشف انواع مواد مخدر اتفاق افتاده است.

سرهنگ جهانبخش تاکید کرد: افزایش کشف مواد مخدر به دلیل افزایش ورود نیست بلکه سخت گیری و تلاش نیروهای پلیس در حوزه مواد مخدر موجب افزایش کشفیات بوده است.

وی تصریح کرد: در این حوزه تلاش شده است تا دسترسی آسان به مواد مخدر برای افراد معتاد امکان پذیر نباشد و همچنین قیمت مواد مخدر نسبت به سرزمین اصلی به رغم نزدیکی به مکان های فروش در خارج از مرزها بسیار بالا باشد.

توقیف تعداد ۲۷ فروند لنج کالای قاچاق در سال جدید که نسبت به ۱۸ فروند لنج توقیف شده در سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد حاکی از تلاش دریابانی کیش در این حوزه است که به گفته جهانبخش شامل رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد ریال با افزایش ۴۰ درصدی است.

ضابطه مندی افزایش جمعیت در کیش

وی همچنین با تاکید بر اینکه افزایش بی ضابطه جمعیت در کیش افزود: افزیش بی ضابطه جمعیت علاوه بر افزایش جرائمی مانند سرقت و کاهش ناامنی، رعایت قوانین نیز دچار خدشه شود.

جهانبخش ادامه داد: مشکل مهاجرت خارج از ضابطه و افزایش جمعیت از مواردی است که در شورای تامین مطرح شده است و از مباحثی است که باید با سازو کار موثر و اثر بخش ضابطه مهاجرتی لازم در این خصوص تدوین شود.

وی در خصوص ایجاد مرکز نظارت تصویری پلیس با اشاره به اینکه اعتقاد جدی به وجود نظارت نامحسوس در حوزه های مختلف پلیس به ویژه پلیس راهور داریم افزود: مرکز نظارت نیازمند وجود ابزارهای ویژه ای است که باید تامین شود و بی تردید با وجود ابزارهای نظارتی محسوس و نامحسوس می تواند از بروز ناهنجارهای اجتماعی پیشگیری و در صورت بروز آن ها را رصد و پیگیری کرد.

این فرماندهی با بیان اینکه در حوزه فعالیت های داخلی پلیس این نظارت به صورت کامل صورت می گیرد تاکید کرد: پلیس از ارگان هایی است که مدافع نظارت تصویری است.

وی در رابطه با وجود پلیس گردشگری در جزیره کیش نیز خاطر نشان کرد: پیشنهاد پلیس گردشگری به عنوان یک مبحث کلی در کشور ارائه شده است و به حوزه کیش اختصاص ندارد و نیاز است که در حوزه گردشگری به یک زبان مشترک، رفتار مشترک و نگرش مشترک دست یابی تا بتوانیم از گردشگران خارجی در کشور به خوبی استقبال کنیم.

عکس : ایوب قادری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار