کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا و ادامه رشد تعداد فرصت های شغلی در آمریکا که می تواند منجر به افزایش تقاضا برای نفت شود موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود.
کد خبر: ۵۷۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 12 March 2018

به گزارش تابناک : ویلیام اولافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز در این باره گفت: «کاهش تعداد سکوهای حفاری و آمارهای قوی از میزان اشتغال در امریکا احتمالا به تقویت قیمت نفت کمک کرده است.»

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه فوریه بیشترین اشتغال زایی را در طی بیش از یک سال و نیم گذشته داشته و تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی در ماه گذشته به 313 هزار مورد رسیده است.

در بازارهای نفت، هفته گذشته شرکت های انرژی آمریکایی برای اولین بار در طی حدود 2 ماه اخیر تعداد سکوهای حفاری خود را کاهش دادند و با تعطیلی 4 سکو تعداد کل سکوها را به 796 سکو رساندند.

به رغم پایین تر آمدن تعداد سکوها که یکی از شاخص های میزان تولید نفت در ماه های آینده است، میزان فعالیت های حفاری همچنان بالاتر از یک سال قبل است یعنی زمانی که مجموعا 617 سکو فعال بودند. اکثر تحلیلگران انتظار دارند میزان تولید نفت آمریکا که از اواسط سال 2016 تاکنون بیش از یک پنجم افزایش یافته و به 10.37 میلیون بشکه در روز رسیده است، باز هم افزایش یابد.

این بیش از میزان تولید نفت عربستان، به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان است و تقریبا با میزان تولید نفت روسیه برابری می کند.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار