وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های بانکها واگذار شد، گفت: هیچ واگذاری به صورت رد دیون در دولت یازدهم و دوازدهم انجام نشده است.
کد خبر: ۵۷۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 11 March 2018

به گزارش تابناک : مسعود کرباسیان در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت گفت: سامانه الکترونیک ایجاد شده و ۴۹ میلیون نفر دارنده سهام عدالت، سود سهام خود را در دو مرحله دریافت کردند؛ این در حالی است که مهم سود سهام نیست، سهام عدالت را نباید به سود تقلیل داد، چراکه یک میلیون تومان سهم واگذار شده بدون اینکه پولی از فردی گرفته شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان از اموال بانکها واگذار شد

وزیر اقتصاد افزود: در شورای عالی اصل ۴۴ سهام شرکتهای سودآور به سهام عدالت اختصاص یافت، پس سود شرکتهای مشمول این سهام، ۳۵۰۰ میلیارد تومان است؛ پس امیدواریم با نقل و انتقال سهام بتوانیم کار را به نحو بهتری پیش بریم.

وی تصریح کرد: سود سهام پرداخت شده دارنده سهام را بر سهمی که در اختیار دارد، تثبیت کرد و سهم را از بلاتکلیفی بیرون کرد. البته هنوز مدیریت این واحدها به دارندگان سهام واگذار نشده است و با لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارایه شده، حتما این کار انجام می‌شود.

کرباسیان افزود: سود سهام دهک های پایین درآمدی به صورت کلی واریز شده است و امیدواریم تا پایان سال، مابقی نیز سود خود را به صورت کامل دریافت کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای مردمی سازی اقتصاد و اجرای اصل ۴۴ واگذاری بنگاهها از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از دولت یازدهم و در دولت دوازدهم بیش از یک تا دو بنگاه فقط به صورت رددیون واگذار شده که آن هم در قالب قانون بودجه بوده است. رد دیون جزو سیاستهای دولت نیست.

وی افزود: سهم واگذاری به بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۷۰ درصد بوده، این در حالی است که بزرگترین مزایده ها و واگذاری ها در چند روز آینده انجام خواهد شد که نقطه عطفی در حوزه واگذاری‌ها خواهد بود. بر این اساس قرار است که طی روزهای آینده انجام شود.

کرباسیان واگذاری دارایی مازاد بانکها و بنگاههای غیرمرتبط بانکها را از جمله دستورکارهای وزارت اقتصاد دانست و گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب قانونی از اموال بانکها واگذار شده است تا دولت بتواند جایگاه حاکمیتی خود را داشته باشد و از رقابت با بخش مردمی و خصوصی اقتصاد دست بردارد.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار