رئیس کمیته مزد کانون عالی شورا‌ها و نماینده کارگران در مذاکرات مزدی، نتایج جلسه شب گذشته شورای عالی کار را مثبت توصیف کرد و گفت: سه‌شنبه دستمزد نهایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 11 March 2018

به گزارش تابناک : درحالی‌که اولین نشست شورای عالی کار با خروج اعتراضی نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیمه‌کاره رها شد، عصر روز گذشته (نوزدهم اسفند) دومین جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد با حضور وزیر کار برگزارشد.

 

فرامرز توفیقی (رئیس کمیته مزد کانون عالی شورا‌ها و نماینده کارگران در مذاکرات مزدی) در ارتباط با روند جلسه روز گذشته گفت: بخش اول جلسه روز گذشته، به بند «ز» و ترکیب مدیریتی سازمان تامین اجتماعی اختصاص داشت. در ارتباط با بند «ز»، مذاکرات مفصلی شد و البته از ابتدا نیز مشخص بود که وزیر کار و بدنه وزارتخانه با این مصوبه مخالف هستند.

 

توفیقی معتقد است؛ تصمیمات مثبتی در ارتباط با مصوبه بند «ز» گرفته شده‌است. او در تشریح این تصمیمات گفت: در جلسه شب گذشته، نامه‌ای تنظیم شد که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آن را امضا کردند. این نامه که درخواستِ دیدار و رایزنی با نمایندگان مجلس است، قرار است جداگانه برای کمیسیون اجتماعی و کمیسیون درمان مجلس فرستاده شود. در این نامه از این کمیسیون‌های مجلس درخواست جلسه شده تا کارگران و کارفرمایان بتوانند دلایلشان را برای نمایندگان با شرح مبسوط اعلام کنند.

 

نمایندگان بخواهند بند «ز» ملغی می‌شود

 

توفیقی ادامه داد: آنطور که وزیر کار می‌گفت: اگر با نمایندگان مجلس بحث و رایزنی شود و آن‌ها قانع شوند که اجرای این مصوبه به ضرر منافع جمعی مردم است، می‌توانند به شورای نگهبان نامه بدهند و درخواست بازپس‌گیری مصوبه را داشته باشند و آن را بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح کنند.

 

این فعال کارگری تاکید کرد: در صورت همکاری نمایندگان مجلس و بذل توجه به مصالح کارگران، این اتفاقی است که لاممکن نیست و امکان‌پذیر است.

 

ضرورت پررنگ شدنِ نقشِ کارگران و کارفرمایان در مدیریت تامین اجتماعی

 

توفیقی بحث بعدی شورای عالی کار را ترکیب هیات امنای تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: در این زمینه نیز پیشنهاداتی داده شد که در صورتجلسه نیز آمد و قرار شد ترکیب نظارتی سازمان تامین اجتماعی به گونه‌ای توسط وزیر تعیین شود که نمایندگان کارگری و کارفرمایی نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

 

مبحث بعدی که در جلسه شورای عالی کار روز گذشته مطرح شده‌است، بحث دستمزد سال آینده است. توفیقی در ارتباط با جزئیات بحث و پیشبرد آن گفت: ابتدا گزارشی از کمیته دستمزد ارائه شد و در نهایت در قسمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و به‌روزرسانیِ بخش خوراکی سبد، توافق نظر حاصل شد و عدد به‌دست آمده توسط سه ضلع مذاکرات امضا شد، اما روی درصد تاثیرگذاریِ سهم خوراکی‌ها در سبد معیشت، تومافق نشد و بین کارگران و کارفرمایان بحث به وجود آمد و از آنجا که بحث عدد سبد معیشت، کاملاً تخصصی و علمی است، قرار شد روز دوشنبه کمیته دستمزد دوباره تشکیل جلسه بدهد.

 

سبد معیشت دوشنبه نهایی می‌شود

 

توفیقی تاکید کرد: عدد سبد معیشت در کمیته دستمزد که روز دوشنبه قرار است برگزار شود، نهایی می‌شود و عدد نهایی به جلسه شورای عالی کار که روز بعد از آن، یعنی سه شنبه تشکیل جلسه خواهد داد، ارسال خواهد شد.

 

نماینده کارگران در مذاکرات مزدی افزود: وزیر وعده داد که در جلسه سه‌شنبه، بحث حقوق و دستمزد نهایی خواهد شد

 
منبع: ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار