مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بدنبال تقویت نواندیشی دینی در کیش هستیم، گفت: باید بتوانیم در کنار توسعه اقتصادی و اجتماعی ، اخلاق اسلامی زیبایی را از خود نشان دهیم.
کد خبر: ۵۷۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 09 March 2018

به گزارش تابناک : محمد ابراهیم انصاری لاری پنجشنبه شب در آیین جشن ولادت حضرت زهرا (س) در کیش با اشاره به اینکه لازم است تا قرائت متناسب انسانی، اخلاقی، معنوی و ایمانی را از اسلام و دیانت به نمایش بگذاریم ، افزود: ما از توسعه عمرانی و اقتصادی در کیش غفلت نخواهیم کرد اما باید به مسائل فرهنگی و معنوی توجه جدی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: جزیره کیش قطعه ممتازی از سرزمین اسلامی است و ما این فرصت را داریم که بیشتر به گوهر دین توجه کنیم و از پوسته دین عبور کرده و به مغز دین راه یابیم.
وی گفت: ما این فرصت را داریم که با مدنظر قرار دادن جنبه‌های زیباشناسانه دین کیش را پر از زیبایی و طراوت و هنر کنیم.
انصاری لاری با بیان اینکه اگر انسانی زیبا پسند نباشد باید در تمامیت انسانی او تردید کرد افزود: ما در کیش اگر توانستیم زیبایی‌های طبیعی، محیطی، موسیقی، هنر و سرمایه‌گذاران کار آفرین پاک دست را بر دغل کاران و سودجویان و دولتمردان صادق و خدوم را بر سیاست بازان حقه باز ترجیح دهیم در واقع از پوسته‌ دین عبور کردیم و به سمت معنا و حقیقت رفته ایم.
وی افزود: ما در کیش در برابر کشور مسئولیت داریم چرا که فرصت هایی که در این خاکپاره برای پرداختن به امور معنوی و فرهنگی وجود دارد در کشور وجود ندارد .
انصاری لاری عنوان کرد: باید کیش را تبدیل به جایی کنیم که هنرمندان و نخبگان در حوزه‌های مختلف با اشتیاق برای زندگی به اینجا بیایند و غیر از نخبگان، عرصه برای زندگی دیگرانی که لذت و شوق معنوی ندارند، تنگ شود.

**فقط رعایت حجاب شرط اسلامی شدن یک جامعه نیست
وی با تأکید بر پرهیز از تندخویی و خشونت و دیگر زشتی های اخلاقی گفت: ویژگی جامعه اسلامی آن است که هنر، زیبایی و ظرافت از در و دیوارش ببارد و اگر ما زیبایی طبیعت را درک نکنیم درکی از زیبایی شریعت هم نخواهیم داشت.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: شرط اسلامی شدن یک جامعه فقط الزام به رعایت حجاب نیست، هر چند که لازم است اما حجاب وسیله ای برای عفاف است.
وی افزود: در جامعه ای که روح پاک باشد، چشم هم پاکیزه می ماند در غیر اینصورت چشم و روح ناپاک از پشت حجاب آهنین هم سوء ظن خود را وارد خواهد کرد .
انصاری لاری گفت: ما نیاز به جان، روح و چشم پاک داریم که تنها با درک زیباشناسانه از دین میسر و محقق می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رسول اکرم درباره شخصیت حضرت زهرا (س) فرمودند که فاطمه پاره‌ای از جسم و روح من است و لذا گرامیداشت این بانوی بزرگوار به واقع گرامیداشت رسول خداست و گرامیداشت پیامبر خدا به عنوان رسول خاتم و عصاره انبیا در واقع گرامیداشت همه انبیا الهی است.
انصاری لاری تصریح کرد: نقل می‌کنند که در چند ماه آخر عمر پربار دختر رسول اکرم ، ایشان اندوهگین بوده است که برخی پنداشتند که ناراحتی حضرت زهرا به خاطر پایمال شدن حق شوهرش حضرت علی علیه السلام بوده است در حالی که اندوه بزرگ این بانوی گرامی به خاطر پایمال شدن حق مردم در آن اتفاق پرشتاب بعد از رحلت پیامبر که حق مردم در جانشینی رسول خدا نادیده گرفته شد، بوده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز در جهانی پر تغییر زندگی می‌کنیم که این تغییرات شگفت انگیز است و زن هم از حوزه این تغییرات مستثنا نیست.
وی تصریح کرد: امروز زن از یک طرف بر اساس ضرورت های زمان و از طرفی تغییرات جهان که می خواهند از زن چیزی بسازند که می خواهند و از یک طرف رفتار سنتهای قدیم و خرافی هایی که می خواهند زن در همان چارچوب گذشته محدود و محصور بماند، باید راه درستی را انتخاب کنند.
وی افزود: راهی که آنها می خواهند در واقع تن دادن به آن چیزی باشد که تبدیل شود به یک عروسک بزک کرده و در چهارچوب سنتهای قدیم و خرافه هایی که زن را از پویایی و تکامل بازمی‌دارد، باقی بماند.
وی با بیان اینکه زن امروز در برابر یک چه باید کرد قرار گرفته است، عنوان داشت: با وجود شرایط امروز زمان و جهان همه بزرگان و توصیه گران، فاطمه (س) را به عنوان الگو برای زنان معرفی می‌کنند.
انصاری لاری اظهار کرد: ما برای این شخصیت بزرگوار اسلام دهه‌ها گریه می‌کنیم و روزهایی جشن می‌گیریم، اما هنوز به درستی به شخصیت، تفکر، منش و جزئیات زندگی این بانو که می تواند چراغ راه زندگی و سعادت ما باشد کمتر توجه می کنیم.
وی گفت: فاطمه زهرا سلام الله علیها فضائل بسیار بزرگی همچون دختر رسول خدا، همسر ولی خدا و مادر ائمه خدا دارد، اما هیچ کدام از این فضایل به اراده بانوی اسلام نبوده بلکه عنایت و لطف خدا بوده است.
انصاری لاری با اشاره به توصیه ای از رسول اکرم صلی الله به بانوی اسلام که خداوند و به زیبایی و نیکویی امر کرده و از زشتی پرهیز داده است افزود: پیام این موضوع این است که ما به عنوان پیروان راستین ائمه (ع) با پیروی از این خانواده باید ضمن درک تعبدی یک درک زیباشناسانه از دین داشته باشیم.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند. 
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار