رییس کمیته امداد کیش اعلام کرد: پایگاه های ثابت و سیار این نهاد در سطح جزیره برای جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری دایر است.
کد خبر: ۵۷۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 08 March 2018

به گزارش تابناک  : امیر مسعود سالکی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور هفته نیکوکاری از شنبه 12 اسفند در این جزیره آغاز شده است ، افزود: جشن نیکوکاری به عنوان سنتی حسنه هر سال و در آستانه سال نو در سراسر کشور برگزار می گردد.
وی اظهار کرد: امسال نیز جشن نیکوکاری با شکوهی خاص در سطح شهر و مدارس آموزش و پرورش و با برپایی پایگاه های ثابت و سیار و در اختیار گذاشتن پاکت های کمک به نیازمندان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: به منظور جمع آوری هدایای نیکوکاران یک پایگاه ثابت در سطح شهر و یک پایگاه سیار به همراه دفتر کمیته امداد در منطقه سفین جزیره آماده دریافت کمک های شهروندان است.
رییس کمیته امداد کیش افزود: صندوق های جمع آوری کمک های جشن نیکوکاری نیز با برچسب مشخص جشن نیکوکاری در محل بازارهای کیش و مبادی ورودی و خروجی بندر و فرودگاه کیش مستقر است.
سالکی گفت: در جزیره کیش هم اکنون 46 بانوی سرپرست خانوار و 23 مرد سرپرست خانوار از کار افتاده یا بیمار تحت حمایتهای این نهاد در جزیره هستند.
وی اظهار کرد: همچنین 20 فرزند یتیم یا محسنین(بد سرپرست) در 46 خانوار سرپرست زن وجود دارند که این فرزندان تحت پوشش حامیان مالی در کیش قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه براساس قوانین هر کودک یتیم یا محسنین باید حداقل 5 حامی داشته و مبلغ 250 تا 300 هزار تومان در ماه کمک هزینه دریافت کنند اضافه کرد: در جزیره کیش 40 حامی فعال وجود دارد که این 20 کودک را سرپرستی می کنند و در صورت نیازهای موردی نیز همواره به کمک کودکان و خانواده های آنان شتافته اند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته حمایت از کودکان یتیم کیش به تصور اینکه کودک نیازمندی در کیش وجود ندارد بسیار کمرنگ بود افزود: بسیاری از حامیان مالی در کیش کودکانی از شهرها و روستاهای دیگر استان هرمزگان را تحت پوشش داشته و دارند و تصور می کنند در جزیره کیش کودکان بی سرپرست یا نیازمند وجود ندارد به این دلیل تعداد حامیان مالی کودکان کیش کمتر از حد نیاز است.
سالکی تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تعداد 420 کیشوند ، کودکان یتیم و محسنین روستاها و شهرهای محروم استان هرمزگان را حمایت می کنند، از طرفی 27 دانش آموز و پنج دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد امام در این جزیره هستند.
وی اعلام کرد: جزیره کیش نیز همانند دیگر شهرهای کشور دارای خانوارهای نیازمندی است که از این مرکز خدمات دریافت می کنند و خیران می توانند کمکهای خود را به شماره حساب 0103124590000 و یا شماره کارت 6037691990194136 بنام حساب وجوهات امانی کمیته امداد کیش واریز کنند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار