معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد تجاری کیش اظهار داشت: خوشبختانه نرخ جرائم در منطقه ی آزاد کیش بسیار پایین است، به طوری که قوانین مختلف به ویژه قوانین راهنمایی و رانندگی به خوبی مورد رعایت و توجه مردم قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۷۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 05 March 2018

به گزارش تابناک : برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی تحلیل و آسیب شناسی تاثیرات اجتماعی مناطق آزاد تجاری، با حضور دکتر سعید پورعلی (معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد تجاری کیش) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر سعید پورعلی با اشاره به تاثیرات اجتماعی و اقتصادی تاسیس مناطق آزاد در کشور، گفت: مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور با هدف ایجاد الگوی توسعه ی ملی تاسیس شده اند، به طوری که امروزه ۷ منطقه در سراسر کشور با این هدف فعالیت می کنند.

وی همچنین در ادامه افزود: تاسیس مناطق آزاد همواره با ماموریت های محلی و استانی در موضوع توسعه گره خورده است، به طوری که در حوزه ی آموزش، بهداشت، سبک زندگی، مسکن و تجارت می توان آثار حضور مناطق آزاد را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد تجاری کیش با اشاره به فعالیت ها و ماموریت های این مناطق در سطح کشور، اظهار داشت: مناطق آزاد در کشور همواره ماموریت های توسعه ی آموزش را بر عهده دارند، بر همین اساس در منطقه ی آزاد کیش تمامی مدارسی که در حال حاضر ۸ هزار ۲۰۰ دانش آموز را در حوزه ی آموزش های عمومی تعلیم می دهند، توسط خود منطقه شکل گرفته اند.

وی همچنین در ادامه افزود: منطقه ی آزاد کیش کمک های بسیار زیادی را به آموزش و پرورش در حوزه ی آموزش عمومی داشته است.

دکتر سعید پورعلی با اشاره به کمک های حمایتی منطقه آزاد کیش از مردم بومی این منطقه، اظهار داشت: منطقه ی آزاد کیش از طریق ایجاد نظام تامین اجتماعی برای مردم بومی این منطقه همواره به دنبال ارائه ی کمک های حمایتی بوده است.

وی با اشاره به گسترش سواد عمومی و تخصصی جامعه ی منطقه ی آزاد کیش، اظهار داشت: منطقه ی آزاد کیش تواتنسته با تاسیس پردیس های دانشگاهی متعدد کمک های مربوط به حوزه ی گسترش سواد تخصصی این منطقه را ارتقا و اقزایش دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد تجاری کیش با اشاره به ارتقای سطح عمومی زندگی در منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: در حال حاضر منطقه ی کیش منطقه ی تحت سکونت غالب افراد متوسط است، به طوری که رفتارهای فرهنگی و نوع گذراندن اوقات فراغت آن ها در کشور نام آور است.

وی با بیان این که منطقه ی آزاد کیش از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: خوشبختانه نرخ جرائم در منطقه ی آزاد کیش بسیار پایین است، به طوری که قوانین مختلف به ویژه قوانین راهنمایی و رانندگی به خوبی مورد رعایت و توجه مردم قرار می گیرد.

دکتر سعید پورعلی با اشاره به این که وضعیت فرهنگی و هنری منطقه ی آزاد کیش، اضافه کرد: موضوع خلاقیت ها و آفرینش های فرهنگی و هنری در منطقه ی آزاد کیش امروزه در وضعیت و کیفیت بسیار خوبی قرار دارد.

وی همچنین در ادامه افزود: بسیاری از خانواده های ساکن در منطقه ی آزاد کیش از استحکام بسیار خوبی در زندگی مشترک برخوردار بوده و آسیب های اجتماعی بسیار اندکی در این منطقه متوجه خانواده می شود، به طوری که بسیاری از آسیب های اجتماعی در این منطقه بروز و ظهور ندارند.

فایل صوتی برنامه گفت و گوی اجتماعی از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، متذکر می شود که این برنامه در ایام هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

 

 

منبع : رادیو گفت و گو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار