رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش : ایجاد تحول در جزیره کیش را نیازمند بردباری و استقامت در سایه همدلی برشمرد. جزیره کیش می تواند رسالت های مهمی در زمینه جریان سازی فرهنگی و فرهنگ سازی بر عهده گیرد و این امور جز با همراهی اهل فرهنگ، هنر و ادب جزیره محقق نمی شود.
کد خبر: ۵۵۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 24 January 2018

نخستین گردهمایی هنرمندان کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و استقبال پر شور هنرمندان جزیره برگزار شد.

در این مراسم دکتر انصاری لاری با اشاره به تقارن فرخنده میلاد با سعادت اسوه صبر و شهامت حضرت زینب کبری (س) با اولین گردهمایی هنرمندان جزیره کیش با مسئولان، نشست با اهل فرهنگ، فضل و ادب و شنیدن سخنان این قشر فهیم و فرهیخته را لازمه اعتلای فکری مسئولان اجرایی، سیاسی و اداری دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای نامگذاری این گردهمایی می توان از نام زیبای دریا بهره گرفت و برای هرنوبت از این نشست های دریایی از واژه زیبای موج در ترکیب با اعداد استفاده کرد گفت: نشست های دریایی با عنوان موج اول، موج دوم و .... می تواند تلفیق زیبایی از معنا وکلام برای گردهمایی هنرمندان باشد.

وی در ادامه با تقدیر از حضور پر شور هنرمندان در این نشست، یکی از شاخصه های تحول را داشتن شهر خلاق و هوشمند بیان کرد و افزود: شهر خلاق و هوشمند بدون انسانهای هوشمند و خلاق متصور نیست و اگر ما مجموعه ای از انسان های خلاق و هوشمند نباشیم داشتن شهر خلاق و هوشمند خیال پردازی است.

دکتر انصاری لاری گفت: از مشخصات شهرهای آرمانی، مدینه فاضله و یا شهر ایده ال که از آرمانهای فلاسفه و متفکران است انتخاب آن شهر از سوی نخبگان و چهره های برگزیده به عنوان مقصد و برای سکونت است و از طرفی حضور این نخبگان با افزودن به فضیلت آن شهر به گونه ای یک داد و ستد مثبت بین شهر فاضله و ایده ال و انسانهای نخبه، برگزیده و خلاق است که آن شهر را برای زندگی انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه تعامل با اهل هنر در مسیر تحول این جزیره یک ضرورت است تصریح کرد: اگر تکیه ما بر ایجاد شهر خلاق و ایده ال است رسالت فرهیختگان، اصحاب فکر و فعالان حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی بیشتر خواهد شد و اگر بخواهیم به سمت این تحول برویم جز با کمک همه مردم کیش چه فعالان اقتصادی چه کسانیکه در حوزه های مختلف فعالیت می کنند به ویژه اصحاب فکر، فرهنگ و هنر نمی توان در این مسیر پیشرفتی داشت و از این بابت این را وظیفه خود دانستم برای تحقق اهدافی که داریم باید با همفکری در مسیر فعالیت های جدید وارد شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: یکی از مشخصات شهرهای خلاق این است که کانون انتشار نو آوریها در عرصه های مختلف هستند و بدعت ها و نو آوریها در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری از این شهرها به دیگر نقاط سرزمین منتشر می شود.

دکتر انصاری لاری تاکید کرد: شاید نتوانیم به دلیل محدودیت هایی که به لحاظ قانونی و یا اعمال سلایق مختلف داریم نقطه ای از کشور را به عنوان نمونه و شهر ایده ال معرفی کنیم اما در سایه وحدت و تلاش می توانیم جزیره کیش، این نقطه ممتاز از ایران را به منطقه ای تبدیل کنیم که منشاء انتشار خلاقیت باشد.

وی با اشاره به موضوع ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاهها گفت: ما می توانیم در کیش ثابت کنیم که شعور و معرفت ایرانی مورد توهین قرار می گیرد اگر مردان و زنان این کشور نتوانند با هم به ورزشگاه بروند. ما می توانیم این زمینه را در این سرزمین کوچک اما با کیفیت، در این جزیره محدود اما با مشخصات بسیار بالا فراهم کنیم و این اقدامات را به صورت نمونه انجام دهیم تا به کشور ثابت کنیم این فعالیت ها قابل تعمیم در کل کشور است.

دکتر انصاری لاری تاکید کرد: جزیره کیش می تواند رسالت های مهمی در زمینه جریان سازی فرهنگی و فرهنگ سازی بر عهده گیرد و این امور جز با همراهی اهل فرهنگ، هنر و ادب جزیره محقق نمی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه راه تحول مسیری بسیار دشوار است و رسیدن به تحول نیازمند استمرار و تدریج است گفت: سنت خداوند هم بر تدریج استوار است و با عجله و شتاب به گونه ای که صحت و دقت تحت شعاع قرار گیرد مخالف است. اگر بنای بر تحول داریم بنای بر تحمل هم باید داشته باشیم. این مسیر را باید با هم با صبر و بردباری در برابر مشکلات ادامه دهیم.

وی تامین نیاز های اولیه را زمینه ساز جلب نظر انسانها به هنر و فرهنگ برشمرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش برای پیشبرد اهداف اصحاب فرهنگ، هنر و ادب آماده هر گونه همکاری است و ضمن مد نظر قرار دادن موضوعات مورد اشاره هنرمندان به همت معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نشست های کارشناسی با هنرمندان برگزار خواهد شد تا در جهت حمایت از هنرمندان اقداماتی که در توان سازمان باشد انجام شود.
ایجاد خانه فرهنگ و هنر به عنوان محلی برای اجتماع هنرمندان در جهت رفع نیازهای اولیه و ثانویه هنرمندان و ارتقاء فرهنگ و هنر جزیره از دیگر موضوعات مورد تاکید دکتر انصاری لاری در گردهمایی با هنرمندان بود. 

وی افزود: جزیره کیش باید کانون انتشار بهترین آثار فرهنگی و هنری به سرزمین اصلی باشد و یقین دارم با کمک هنرمندان این جزیره مقصد سکونت و سفرهای مداوم هنرمندان و برگزیدگان به کشور خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تدوین تقویم فرهنگی و هنری برای سال 97 را از دیگر ضرورتهای ابن حوزه برشمرد تا ضمن مشخص شدن فعالیت های یک ساله فرهنگی و هنری از این ظرفیت با کمک هنرمندان به عنوان جاذبه ای برای جذب گردشگران به کیش استفاده شود.
دکتر انصاری لاری بهره گیری از پتانسیل های جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد را بخش دیگری از اقداماتی عنوان کرد که می توان از آن برای جذب هنرمندان بین المللی که متناسب با چارچوب های اخلاقی و فرهنگی کشور ما فعالیت می کنند استفاده کرد.
تلاش برای برگزاری حراج های بین المللی آثار و اشیاء هنری و تبدیل کیش به بازار خرید و فروش آثار فاخر هنری کشور از موضوعات مطرح شده توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این گردهمایی بود.
وی افزود: در همه جای دنیا یکی از پایه های کار آفرینی هنرمندان هستند و باید جریان اقتصاد هنر در کیش جدی گرفته شود که این امر قابلیت اجرایی دارد و نیازمند پیگیری و برنامه ریزی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تقدیر از خدمات ارزشمند هنرمندان گفت: سرمایه های فرهنگی کیش در این مراسم گرد هم آمده اند تا به همت خود نو آوری و تحول را درعرصه هنر، اقتصاد و گردشگری جزیره توسعه دهند و نام کیش را ملی، منطقه ای و بین المللی کنند.
وی با اشاره به روحیه مشارکت پذیر هنرمندان و اجتماع اثر گذار آنان در جامعه افزود: هنرمندان دستانی توانمند برای انجام کارهای بزرگ دارند و تکیه گاه سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه و پیشرفت این جزیره هستند.
گفتنی است در این گرد همایی که با نوای موسیقی هنرمندان جزیره و شعر خوانی همراه بود تعدادی از هنرمندان کیش ضمن بیان نظرات خود از حضور و همراهی دکتر انصاری لاری با جامعه هنرمندان کیش تقدیر کردند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار