کد خبر: ۵۴۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 27 December 2017

همیشه لازم نیست بلایای طبیعی یا انسانی همچون زلزله، سیل، خشکسالی، جنگ و… روال عادی زندگی شما را به هم بریزد و باعث خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری بر روی زندگی شما بشود. گاهی اوقات بی‌تدبیری مسئولین و یا وجود مسئولینی از جنس نظام سرمایه داری که خود را برتر از دیگران می‌دانند باعث آسیب رساندن به شما و زندگیتان می‌شود.

شب‌های این روزهای کمپ معمار با صدای حفاری بیل مکانیکی صبح می‌شود و ادوات ساخت و ساز گرداگرد این کمپ را فراگرفته‌اند و در حال حفاری و حصارکشی می باشند دریغ از اینکه ساکنان آن بدانند که تکلیف آنها در روزهای آینده چیست؟! آنها باید خانه‌های فرسوده کمپ را ترک کنند و در زمان نامعلوم به منازل نوساز و دور دستی بروند که با باز کردن پنجره‌های آن بوی نامطبوع زباله‌ها و یا بوی سوختن آنها استشمام می شود. منازلی که معلوم نیست چرا باید در دل محل دپوی زباله‌ها ساخته می‌شدند که علاوه بر بوی بد در اطراف آن، احتمال وجود حیوانات موذی از قبیل موش، سوسک و مگس را نیز می‌توان به آن اضافه کرد.کمپ معمار منطقه‌ای است در محدوده شرقی و سیاحتی جزیره کیش و در جوار برج‌های طلایی، برج‌های دوقلو، مجتمع تجاری تازه تاسیس کوروش و … که در حال حاضر محل سکونت برخی کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش می‌باشد.

فرسودگی خانه‌های کمپ معمار باعث شد که طرح انتقال ساکنین آن منطقه به مسکن سبز (واحدهای در حال ساخت در جنوب جزیره و محدوده سایت بازیافت و دهکده ساحلی)، از سال قبل کلید بخورد. اجرای این طرح را می‌توان از چندین دیدگاه بررسی کرد. سوای از ماهیت پنهان قراردادهای منعقد شده و دیگر اشکالات موجود، هدف ما از انتشار این خبر بررسی وضعیت فعلی و آتی ساکنین کمپ معمار می باشد.

“سایت بازیافت زباله به زودی جمع آوری و تبدیل به یک پارک ۱۲ هکتاری خواهد شد” این وعده‌ سر خرمنی بود که مهندس مونسان مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش در این رابطه داده بود. این در حالی است که انصاری لاری مدیرعامل کنونی سازمان منطقه آزاد کیش چند روز قبل اعلام کرد که: طی یک ماه آینده در خصوص رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت نامناسب سایت بازیافت زباله کیش تصمیم‌گیری می‌شود.  این بدان معنی است که به نظر نمی‌رسد تصمیمی برای حذف این سایت و تبدیل آن به فضای سبز وجود داشته باشد و تنها باید به بهبود و اصلاح نسبی وضعیت امیدوار بود.

در نهایت پروژه مسکن سبز که قرار بود در اوایل شهریورماه امسال تحویل ساکنان شود؛ متاسفانه علیرغم وعده‌های داده شده هنوز عملی نشده و مجتمع بدون رعایت اصول بهداشتی در جوار دفن زباله‌ها برای کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش و افراد بی سرپرست در حال ساخت می‌باشد.

نکته جالب توجه اینکه نه در پروژه مسکن سبز و نه در احداث سازه در محدوده کمپ معمار، هیچ یک تابلویی مبنی بر مشخصات پروژه مشاهده نشد و یا اینکه از دید ما پنهان ماند و این در حالی است که نصب “تابلوی مشخصات ساختمان” یک الزام قانونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار