هفتمین همایش هنرمندان پیشکسوت با حضور 130 هنرمند در رشته‌های سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی در جزیره کیش برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 05 December 2017
به گزارش تابناک : در هفتمین همایش هنرمندان پیشکسوت، علی مراد‌خانی معاون امور‌ هنری وزیر فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی و سعید پورعلی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان‌ منطقه‌ آزاد‌ کیش حضور داشتند.
 
در این مراسم پیام‌های محمد باقر نوبخت، معاون ‌رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید‌ عباس‌ صالحی وزیر‌ فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی خطاب به هنرمندان پیشکسوت، قرائت شد.
 
مراد‌خانی ضمن تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و ابراز خرسندی از حضور دکتر انصاری‌ لاری به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره‌ کیش ‌محلی مناسب برای میزبانی رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بین‌ المللی است.
 
وی افزود: جزیره کیش همواره محیطی شاد به همراه نو آوری دارد و دارای پتانسیل‌های زیادی است. بسیاری از حراج‌ های هنری بین‌ المللی می‌تواند در جزیره کیش برگزار شود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه‌ آزاد‌ کیش نیز گفت: فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه‌ آزاد‌ کیش، بر اساس 15 سر فصل فرهنگی و 12 سر فصل هنری انجام می شود و یکی از بخش‌های مهم این سرفصل‌ها، ایجاد زمینه‌های حضور نخبگان هنری‌کشور در کیش است.
 
پورعلی در‌ خصوص زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری کیش عنوان کرد: در ‌کیش 900 هنرمند در رشته‌های مختلف در سامانه هنرمندان‌ جزیره ثبت نام کرده اند. همچنین فعالیت‌های هنری و فرهنگی در 6 فرهنگسرا انجام می شود و تا‌کنون 120 موسسه فرهنگی و هنری در کیش به ثبت رسیده است.
 
وی از سیاست‌های دوره جدید مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ایجاد موسسات و انجمن‌های فرهنگی و‌ هنری خبر داد و اظهار داشت: سازمان منطقه‌ آزاد‌ کیش نیز با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و‌ هنری از این موسسات و انجمن‌ها حمایت می‌کند.
 
توسعه فضاهای فرهنگی و هنری؛ اولویت سازمان منطقه آزاد
 
پورعلی با بیان اینکه توسعه فضاهای فرهنگی و هنری یکی از الویت‌های سازمان منطقه‌ آزاد‌کیش است گفت: یکی از بزرگ‌ترین فرهنگسراهای‌کشور در جزیره‌کیش در حال ساخت است.
 
وی یاد آور شد: وجود این فضاها می‌تواند زمینه حضور و فعالیت هنرمندان را در جزیره‌کیش فراهم کند.
 
پورعلی توسعه فرهنگی را از مسئولیت‌های هنرمندان در جامعه برشمرد.
 
در این مراسم، از هنرمندان حاضر در همایش که متولد سه ماه فصل‌ پاییز بودند‌، تجلیل شد.
 
شایان ذکر است، این برنامه به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت، هر ساله ‌برگزار می شود.
 
 
 
 
 
منبع : برنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار