وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سهام باقیمانده دولت در سه شرکت بیمه باید در دولت دوازدهم واگذار شود.
کد خبر: ۵۳۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 04 December 2017
به گزارش تابناک : «مسعود کرباسیان» روز دوشنبه در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار کرد: صنعت بیمه علاوه بر اهمیت اقتصادی آن، در زندگی و کسب و کار مردم اهمیت صد چندان دارد.
وی افزود: آینده فضای کسب و کار را نمی توان بدون بیمه تصور کرد؛ زیرا منابع مالی بیمه می تواند اثر قابل توجهی را در بازارهای دیگر، اعم از بورس و بانک برجای بگذارد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: در شرایطی که توقع می رفت شاهد نوسان بازار سرمایه باشیم، بورس به قله رشد خود رسید که در این میان نمی توان نقش صندوق های سرمایه گذاری بیمه را نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی، تاب آوری اقتصاد ملی و کاهش آسیب پذیری اقتصاد دیده شده که در هر دو مورد نقش بیمه بسیار قابل توجه است، گفت: اقتصاد امن، با صنعت بیمه پویا و توانمند میسر می شود.
کرباسیان گفت: بروز حوادث متعدد اعم از معادن، ساختمان در شهرهای بزرگ، نفت و گاز و پالایشگاه ها، حمل و نقل و حوادث جاده ای نقش بیمه را در اقتصاد ایران پررنگ کرده است.
وزیر اقتصاد به وقوع بلایای طبیعی و حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مجموعه بانک ها و بیمه ها و وزارت اقتصاد و ارکان دولت به زلزله زدگان کمک کردند اما حجم خسارات بالا بود.
کرباسیان اظهار کرد: از فردای بروز زلزله در کرمانشاه، صنعت بیمه وارد عمل شد و خسارت به بیمه گذاران پرداخت می کرد که نقش بیمه را برای مردم ملموس تر کرد.
وزیر اقتصاد تأکید کرد: بیمه باید نفوذ بیشتری در زندگی مردم داشته باشد زیرا با آینده زندگی عموم مردم گره خورده است.
وی ادامه داد: در زلزله کرمان نیز حادثه جانی نداشتیم؛ زیرا پس از حادثه زلزله بم، خانه های این خطه بازسازی و مقاوم سازی شده بود.
کرباسیان، رعایت استانداردها و ارتقای کیفیت را سبب کاهش ریسک به اقتصاد کشور و صنعت بیمه عنوان کرد.
وی، پایین بودن سهم بیمه زندگی از سبد پرتفوی بیمه کشور را مورد نقد قرار داد و گفت: هرچند ضریب نفوذ بیمه ما در منطقه خاورمیانه از متوسط منطقه بالاتر است اما در بیمه عمر، ضعیف هستیم و باید طبق برنامه ششم توسعه سهم آن به 20 درصد سبد بیمه کشور برسد.
وزیر اقتصاد با قدردانی از وزیر نفت به خاطر حمایت از صنعت بیمه در ارایه پوشش های بیمه ای به تأسیسات صنعت نفت گفت: با تلاش مهندس زنگنه به جای ایجاد صندوق بیمه نفت در این وزارتخانه، امور بیمه به شرکت های بیمه واگذار شد.
وی، خصوصی سازی را از اولویت های صنعت بیمه در دولت دوازدهم برشمرد و گفت: آن سه شرکت بیمه که هنوز بخشی از سهام آنها در اختیار دولت است، باید به بخش خصوصی واگذار شود.
وزیر اقتصاد اظهار کرد: نمی توان دنبال خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل 44 در اقتصاد بود اما در وزارت اقتصاد، مالکیت دولتی در بیمه داشته باشیم. 
وی افزود: نمی خواهیم بیمه زندگی و عمر مثل بیمه شخص ثالث به صورت تکلیف و اجبار اجرایی شود؛ بلکه مردم باید با آگاهی، این نوع بیمه نامه را خریداری کنند.
کرباسیان در ادامه به دستاوردهای برجام اشاره کرد و خواستار تلاش جدی و مستمر در مشارکت با بیمه های خارجی و بیمه های اتکایی شد.
وی با بیان اینکه مذاکراتی با شرکت های فرانسوی در این زمینه انجام شده، گفت: باید در زمینه بیمه های اتکایی بیش از گذشته فعال بود و اطمینان خاطر را در واگذاری اتکایی به خارج، به فعالان اقتصادی داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ با تصویب نهایی آن، گام مهمی در صنعت بیمه برداشته شود.
کرباسیان با تأکید بر اینکه بیمه مرکزی باید نقش رگلاتوری در صنعت بیمه داشته باشد، گفت: هدف ما افزایش ضریب نفوذ بیمه در زندگی مردم از طریق ارایه محصولات متنوع بیمه ای است.
وی بر افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه توانگری مالی شرکت ها نسبت به چند سال گذشته بسیار بهبود یافته و تنها چند شرکت پایین تر از سطح مورد نظر هستند که انتظار می رود در آینده این شرکت ها نیز وضع خود را بهبود دهند.
بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «مدیریت ریسک و بیمه؛ الزامات، چالش ها و راهکارها» روز دوشنبه در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار