وزیر خارجه آمریکا برای اطیمنان دهی به متحدان این کشور در قبال روسیه ماموریت دیپلماتیک خود به کشورهای اروپایی را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۵۳۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 03 December 2017
به گزارش تابناک : «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در سایه اختلافات با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا فردا –دوشنبه- برای اطمینان‌دهی به متحدان واشنگتن در مقابل روسیه به بروکسل، وین و پاریس سفر خواهد کرد.

تیلرسون در حالی خود را برای انجام این سفر آماده می‌کند که اختیارات وی به عنوان وزیر خارجه آمریکا در سایه اختلافاتش با دونالد ترامپ زیر سوال رفته است.

گمانه‌زنی‌های مطرح شده از سوی کاخ سفید نشان می‌دهد که تیلرسون طی چند هفته آینده برکنار خواهد شد. ترامپ اما با تکذیب این موضوع یادآوری کرد که تصمیم نهایی را وی اتخاذ خواهد کرد.

سفر تیلرسون به اروپا با هدف شرکت در کنفرانس وزرای خارجه متحدان ناتو در بروکسل و ۵۷ عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین صورت می‌گیرد.

اما یکی از قابل توجه‌ترین دیدارهای تیلرسون در این سفر دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و در حاشیه گفت‌وگوهای سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهد بود که اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد.

در نشست متحدان ناتو اعضا به دنبال آن هستند که بشنوند آمریکا چگونه از آنها در برابر موشک‌های هسته‌ای دوربرد کره‌شمالی به عنوان تهدید جدید جهانی دفاع خواهد کرد.

 




منبع : خبرگزاری فرانسه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار