پس از آنکه اوپک و دیگر تولیدکنندگان متحدش بر سر تمدید ۹ماهه توافق کاهش تولید به اتفاق نظر رسیدند، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود.
کد خبر: ۵۳۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 01 December 2017
به گزارش تابناک : سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیراوپکی از جمله روسیه روز پنجشنبه بر سر تداوم توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 به توافق رسیدند و در عین حال این سیگنال را ارسال کردند که در صورت افزایش بیش از حد قیمت‌ها ممکن است زودتر از پایان 2018 به توافق خاتمه دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 18 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 57 دلار و 58 سنت رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه نیز 27 سنت افزایش داشت و به 62 دلار و 90 سنت رسید.

تحلیلگران پیشتر گفته بودند، تمدید 9ماهه توافق کاهش تولید قبلاً تاثیر خود را بر بازار گذاشته است. طی ماه نوامبر، قیمت نفت برنت حدود 3.6 درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا حدود 5.6 درصد رشد داشت. این رشد قیمت به‌دلیل پیش‌بینی تجار مبنی بر تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 بود.

یک مقام یک پالایشگاه ژاپنی گفت، با توجه به اینکه باید میزان ذخایر نفتی باز هم کاهش پیدا کند، افزایش قیمت‌ها چندان قابل توجه نخواهد بود.

کیوشی هوما، مدیر شرکت پالایشگاهی ایدمیتسو کوسان گفت: «قیمت نفت تا ژوئن سال آینده یعنی زمانی که میزان ذخایر در نتیجه ادامه کاهش تولیدها به رقمی بهینه برسد در حدود ارقام فعلی در نوسان خواهد بود، اما بازار احتمالاً بعد از آن به توازن خواهد رسید».

مؤسسه گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت، اوپک در حال نشان دادن «تعهدی قوی به عادی‌سازی میزان ذخایر نفتی است و همچنان وابسته به آمارهایی است که در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد و این هم ریسک عرضه‌های ناگهانی و هم کاهش ناگهانی مازاد ذخایر را کاهش می‌دهد».





منبع : تسنیم 
برچسب ها: قیمت نفت ، نشست اوپک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار