وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم تشکل‌ها تبیین اندیشه پیروزمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۵۳۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 30 November 2017
به گزارش تابناک : سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره جامعه اسلامی کارمندان که صبح امروز 9 آذر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام نویدبخش رحمت و مهربانی بود و ما در بیان ویژگی‌های پیامبر باید همه ابعاد شخصیتی ایشان را بیان کنیم.

وی ادامه داد: در عصر ما بعضی تلاش می‌کنند چهره‌ای لیبرالی از امام راحل نشان دهند، در حالیکه امام در کنار مهربانی و رئوف‌بودن نسبت به آحاد مردم، از یک صلابت و استکبارستیزی بالایی برخوردار بودند.

حسینی تصریح کرد: برخی چون نمی‌توانند همچون امام (ره) باشند می‌خواهند امام را آنگونه که خودشان هستند، معرفی کنند، چرا که دچار نوعی وادادگی شده‌اند و از روحیه انقلابی فاصله گرفته‌اند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: این عده زمانی که می‌خواهند خاطره‌ای از امام راحل تعریف کنند، به گونه‌ای بیان می‌کنند که انگار امام چهره‌ای لیبرالی بوده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اخیرا و در بحث فروپاشی خلافت دروغین داعش شاهد پیروزی اندیشه و تفکر امام (ره) و مقام معظم رهبری بودیم، تأکید کرد: تفکر امام راحل و رهبری بر مبنای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به مقاومت و فداکاری رزمندگان اسلام اعم از نیروهای پاکستانی، افغانستانی، حشدالشعبی، بسیج مردمی سوریه و حزب‌الله لبنان گفت: در یک گزارشی اعلام شد که حزب‌الله در مبارزه علیه شجره خبیثه داعش حدود 1000 شهید را تقدیم کرده است.

حسینی افزود: اگر در برابر داعش ایستادگی نمی‌کردیم و تکفیری‌های جنایتکار خلافت دروغین خود را تشکیل می‌دادند، قطعا باید هزینه‌های بیشتری می‌پرداختیم. اینکه مقام معظم رهبری بارها بر تفکر مقاومت تأکید کرده‌اند برای همین است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: تمام هم و غم برخی این بود که بگویند با کوتاه آمدن در برابر استکبار و یا به تعبیر آنان با تعامل می‌توانیم مسائل را حل کنیم. چنانچه در بحث برجام دیدیم که آمریکا به تعهداتش عمل نکرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تفکر و اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره پیروز است، به تشریح وظایف تشکل‌ها بدین منظور پرداخت و افزود: یکی از وظایف مهم تشکل‌ها، تبیین اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری است. ما در این جنگ فکری و رسانه‌ای که جبهه استکبار علیه کشورمان به کار گرفته است، باید فعال‌تر باشیم.

وی اضافه کرد: اگر با همان روش گذشته به کارمان ادامه دهیم، موفق نمی‌شویم. انتخابات اخیر نشان داد که نیاز به تحول و آسیب‌شناسی داریم و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

حسینی با اشاره به ایجاد وحدت میان نیروهای جبهه انقلاب گفت: دیگران دائما به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان نیروهای این جبهه هستند. ما موظفیم وحدت را تقویت کنیم و برای آگاه‌سازی مردم بکوشیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به بحث‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و در این مورد گفت: آقای ولایتی مواضع قاطعانه‌ای در مورد دانشگاه آزاد دارد. مثلا همین 16 آذر که روز خروش علیه استکبار جهانی است، عده‌ای قصد دارند در دانشگاه‌ها کسانی سخنرانی کنند که سینه‌چاک آمریکا هستند، اما مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند که چنین اتفاقی در این دانشگاه نمی‌افتد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره هجمه‌ها علیه دانشگاه آزاد و دیگر نهادها همچون قوه قضائیه، گفت: اخیرا شاهد هجمه‌ها علیه قوه قضائیه بودیم. ما نمی‌گوییم که ضعفی در کار این قوه وجود ندارد و برای برطرف شدن آن تلاش می‌کنیم، اما نمی‌گذاریم عده‌ای این نهاد را تخریب کنند.

وی افزود: یکدفعه افرادی با اهداف خاص به قوه قضائیه حمله و بست نشینی می‌کنند؛ بسیاری از افراد بودند که قبل از انقلاب سابقه مبارزاتی زیادی داشتند، اما از ولایت فاصله گرفتند. ما هم به همان نسبت از آنها فاصله گرفتیم.

حسینی با تأکید بر اینکه نیاز به روشنگری و ارتباط گسترده با مردم داریم، گفت: اگر مردم آگاهی لازم را نداشته باشند با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به جنایات آل‌سعود علیه ملت‌های منطقه اشاره کرد و گفت: آل‌سعود از ابتدای انقلاب علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد. در مقطع کنونی هم فعالیت آنان به اوج خود رسیده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بعضی نشریات آمریکایی گفتند ولیعهد جدید عربستان همچون یزید است و می‌خواهد حکمرانی مطلق داشته باشد، یادآور شد: خباثت آل‌سعود بر همگان روشن است در ماجرای سعد حریری آنان قصد داشتند آشوب دیگری چون دوران قتل پدرش رفیق حریری ایجاد کنند و بعد حزب‌الله را تحت فشار قرار دهند، اما بلافاصله سیدحسن نصرالله سخنرانی کرد و در آن اهداف آل‌سعود را برای مردم لبنان روشن کرد که با اقدامات بعدی ،توطئه‌ها خنثی شد.

وی درباره اقلیم کردستان عراق گفت: آل‌سعود، آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی پشت قضیه اقلیم کردستان بودند و اگر اقدام به موقع انجام نمی‌شد، بعدها مشکلات بزرگتری به وجود می‌آمد.

حسینی تأکید کرد: جمهوری اسلامی در منطقه و جهان توفیقات بسیاری بدست آورده است و همگان اذعان می‌کنند که بدون حضور ایران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به نامه سردار قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب، گفت: سردار سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی بارها در نبرد علیه داعش زخمی شد، اما هیچ‌گاه آن روحیه رفیع و عظیم خود را از دست نداد؛ خداوند افرادی همچون سردار سلیمانی را حفظ کند که در نبرد حق علیه باطل حضوری فعال دارند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سردار سلیمانی در نامه خود گفته بود که تکفیری‌ها 6000 نیروی انتحاری آماده کرده‌ بودند؛ اگر این مسئله به موقع خنثی نمی‌شد قطعا خسارات عظیمی به بار می‌آورد.

وی با اشاره به حمایت‌های آشکار آمریکا از داعش گفت: داعشی‌ها در هر شهری که محاصره می‌شدند، آمریکا تعدادی از نیروهای آنها را از آن شهر خارج و به مکانی دیگر منتقل می‌کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه باید روشنگری‌های لازم را برای ریشه‌کن کردن تفکر خبیثه داعش انجام دهیم، گفت: شبکه‌های وهابی و تکفیری شبهه‌افکنی‌های زیادی انجام می‌دهند و ما باید مراقب باشیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تشکل‌هایی همچون جامعه اسلامی کارمندان دارای اهمیت زیادی هستند و باید نقش روشنگرانه خود را به خوبی انجام دهند.






منبع : باشگاه خرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار