رسانه‌های جهان پس از مردود شدن گل مهاجم بارسلونا به شدت از روش لالیگا انتقاد کردند.
کد خبر: ۵۳۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 28 November 2017
به گزارش تابناک : تساوی یک بر یک والنسیا و بارسلونا در هفته‌ سیزدهم لالیگا تحت تاثیر گل مردود لیونل مسی قرار گرفت. ایگلیاس ویانوئوا، گل مهاجم بارسلونا را که از خط رد شده بود را قبول نکرد. دو روز از این بازی گذشته است اما هنوز این گل سوژه رسانه‌های جهان است. رسانه‌های کشورهای مختلف اروپایی به این موضوع پرداختند که در ادامه‌ به آن اشاره می‌شود.

انگلیس

گییم بالاگه، روزنامه‌نگار ‌اسپانیایی در شبکه اسکای اسپورت به این موضوع پرداخت. او گفت‌: اشتباه مضحکی انجام دادیم و به ما خواهند خندید. همه چیز کاملا مشخص بود. نمی توانیم بهترین لیگ را داشته باشیم در حالی که به ما می‌خندند. فوتبال انگلیس از روش درستی بهره می‌برد. آن‌ها دوست دارند فوتبال را در آمار و ارقام تعریف کنند و اولین کسانی بودند که تکنولوژی تشخیص گل را استفاده کردند چون می‌دانند از این ورزش بیش‌تر می‌توان لذت برد زمانی که صحنه‌های مشکوک آن کم‌تر شود. زندگی بدون لحظات خاکستری قشنگ‌تر است و شاید فوتبال نیز باید این چنین باشد. در این صورت دیگر در آخر هفته‌ ابهامی وجود ندارد و در مورد گل بودن یک توپ دائما بحث نمی‌شود. تکنولوژی همه این مشکلات را حل می‌کند و دیگر این مسائل پیش پا افتاده در ‌اسپانیا دیده نمی‌شود چون گلی را که داور و کمک داور قبول نکردند از طریق تلویزیون نیز قابل مشاهده بود.

آلمان

سایت ‌اسپورت وان از واژه ‌"گل دزدیده شده" بهره برد و نوشت: یک دزدی اتفاق افتاد. گل مردود مسی در تساوی یک بر یک والنسیا و بارسلونا دیگر در آلمان دیده نمی‌شود.

از طرفی روزنامه‌ دی ولت نوشت: ‌بارسلونا در بازی که با تساوی یک بر یک به پایان رسید داوران یک گل آشکار را از آن‌ها دزدیدند. تصاویر ضبط شده نشان داد توپ کاملا از خط عبور کرده است.

فرانسه

روزنامه‌ اکیپ نوشت: ‌اسپانیا هنوز تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه‌ را ندارد. صحنه جنجالی بازی والنسیا و بارسلونا باعث شد تا ‌اسپانیایی‌ها را بیش‌تر به استفاده از این تکنولوژی ترغیب کند.

از طرفی اگر بارسلونا احساس می‌کرد در این لحظه فریب خورده است در نیمه دوم باید احساس ناعدالتی به این تیم دست می‌داد چون ممکن بود ساموئل اومتیتی به خاطر خطا پنالتی‌ روی گومس اخراج می‌شد. روزنامه‌ فرانسوی لالیگا را عقب مانده عنوان کرد و نوشت: لالیگا تنها لیگ بزرگی است که از فن‌آوری تشخیص توپ بهره نمی‌برد.

ایتالیا

گاتزتا انتقاد شدیدی از لالیگا کرد و نوشت: نبود تکنولوژی تشخیص توپ در چنین بازی مهمی عجیب است. گل مسی کاملا آشکار بود. توپ ۳۰ سانتی‌متر از خط عبور کرده بود. لالیگا لیگ پیشرفته‌ای است اما تکنولوژی در این رقابت‌ها دیده نمی‌شود.





منبع : آس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار