عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میزان خسارات وارده به دستگاه‌های دولتی و مردم بر اثر وقوع زلزله کرمانشاه‌ را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۳۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 27 November 2017
به گزارش تابناک : منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر کار‌گروه ویژه کمیسیون متبوعش به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار داشت:اعضای کار‌گروه در این سفر از شهر سر‌پل‌ذهاب و روستا‌های اطراف این شهر بازدید کرده و وضعیت زلزله‌زدگان و میزان خسارات وارد شده را بررسی و ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه در این سفر دیداری با آقای بازوبند استاندار کرمانشاه در محل فرمانداری سر‌پل ذهاب داشتند، افزود: در این نشست طبق آمار استاندار و سایر مسئولان ذیربط تا روز(چهارشنبه ۲آذر) ۱۸۰۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های دولتی خسارت  وارد شده است که امکان افزایش آن در طی روز‌های آینده وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه زیر ساخت‌های شرکت برق چندان مناسب نبوده، تصریح کرد: بر اثر وقوع زلزله ترانس‌های برق از بین رفته‌اند که این اتفاق سبب شده تا برق مناطق زلزله‌زده قطع شود.

مرادی عنوان کرد: امیدواریم  که وقوع چنین حوادثی هشداری برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی از جمله آب، برق و گاز شود  تا پس از این تاسیسات را به‌گونه‌ای بسازند تا بر اثر زلزله و یا حوادث دیگر آسیبی به آنها وارد نشود چرا که با آسیب دیدن این تاسیسات بر اثر وقوع حوادث مردم دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون میزان دقیق خسارات وارد شده به مردم بر آورد نشده، گفت: بر اثر این زلزله منازل مسکونی در بسیاری از روستا‌ها تخریب و یا دچار ترک‌هایی شدند که دیگر قابل سکونت نیستند. همچنین هزاران راس از دام‌های مردم منطقه از بین رفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تصریح کرد: در جلسه‌ای که کار‌گروه اعزامی کمیسیون با استاندار داشتند غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون از استاندار و سایر مسئولان ذیربط خواست تا آمار دقیقی از میزان خسارات وارده به مردم نیز در اختیار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار دهند تا تدابیر لازم برای کاهش مشکلات زلزله‌زدگان اندیشیده شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار